‌قانون تشکیل گروه صنایع وزارت دفاع ملی

تاریخ تصویب: ۱۳۶۰/۱۰/۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳۶۰/۱۰/۱۳

‌ماده واحده – به وزارت دفاع ملی اجازه داده می‌شود که برای رسیدن به خودکفایی در امور تولید و تأمین نیازمندیهای دفاعی کشور شرکتها و‌ سازمانهای صنعتی و تحقیقاتی تابعه وزارت دفاع ملی را با توجه به فعالیتهای مشابه و همگن در هم ادغام و گروه صنایع تسلیحاتی، مخابراتی، هوایی،‌ موشکی، دریایی و سایر صنایع و سازمانهای صنعتی و تحقیقاتی ضروری را تحت نام “‌سازمان صنایع دفاع ملی” به وجود آورد.

‌تبصره 1 – مجمع عمومی سازمان صنایع دفاع ملی وابسته به وزارت دفاع ملی مرکب از وزراء دفاع ملی، صنایع، معادن و ذوب فلزات، امور‌اقتصادی و دارایی، وزیر مشاور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر کار و یک وزیر به انتخاب نخست‌وزیر تشکیل می‌شود.

‌تبصره 2 – مجمع عمومی سازمان صنایع دفاع ملی موظف است با توجه به نوع فعالیتها و وظایف نسبت به تجدید کلی سازمان آنها و با هماهنگی‌ با سایر صنایع کشور اقدام و اساسنامه مربوط را تهیه و جهت تصویب به هیأت دولت پیشنهاد نماید.

[‌اساسنامه سازمان صنایع دفاع ملی]


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در جلسه روز یکشنبه سیزدهم دی ماه یک هزار و سیصد و شصت‌ به تصویب کمیسیون مشترک “‌امور دفاعی”، “‌صنایع و معادن” و “‌امور استخدامی” مجلس شورای اسلامی رسیده و شورای محترم نگهبان آن را تأیید‌ نموده است و برای مدت پنج سال از تاریخ تصویب به صورت آزمایشی قابل اجرا است.

‌رئیس مجلس شورای اسلامی – اکبر هاشمی