‌قانون راجع به الحاق چهار تبصره به ماده واحده قانون الحاق سازمانهای قضایی ارتش به وزارت دادگستری

تاریخ انتشار: ۱۳۶۱/۰۴/۰۱

‌ماده واحده – تبصره‌های زیر به عنوان تبصره‌های 6 و 7 و 8 و 9 به ماده واحده قانون الحاق سازمان قضایی ارتش به دادگستری جمهوری اسلامی‌ ایران مصوب دهم آبان ماه 1360 اضافه می‌شود.


‌تبصره 6 – از این پس سازمان قضایی فوق مسئول رسیدگی به جرائم خاص نظامی و انتظامی همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ارتش -‌شهربانی – ژاندارمری – سپاه – پلیس قضایی – بسیج – کمیته‌های انقلاب اسلامی و هر نیروی مسلح قانونی دیگر می‌باشد.

‌تبصره 7 – آیین‌نامه اجرایی قانون فوق‌الذکر توسط وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و وزارت کشور حداکثر ظرف سه ماه‌ تدوین و به تصویب خواهد رسید و پشتیبانیهای لجستیکی و مالی و پرسنلی سازمان قضایی ارتش به دادگستری جمهوری اسلامی ایران تا تصویب‌ آیین‌نامه مذکور کمافی‌السابق برابر قواعد و مقررات و روشهای مربوط قبلی به عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

‌تبصره 8 – از تاریخ ابلاغ و تصویب آیین‌نامه مربوط به این قانون هیچ مرجع قضایی در نیروهای مسلح جز در رابطه با این سازمان رسمیت نخواهد‌ داشت.

‌تبصره 9 – از تاریخ تصویب این قانون نام سازمان قضایی ارتش به سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تغییر می‌یابد.


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه روز سه شنبه اول تیر ماه یک هزار و سیصد و شصت و یک با حضور شورای محترم نگهبان به تصویب‌ مجلس شورای اسلامی رسید.

‌رئیس مجلس شورای اسلامی – اکبر هاشمی