‌آیین‌نامه نحوه مصرف اعتبارات مربوط به هزینه انجام خدمات آموزشی، ماشینی انفورماتیک و نشریات

تاریخ انتشار: ۱۳۶۴/۰۵/۲۰

3638 – 1364.05.03 

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1364.3.22 بنا به پیشنهاد شماره 1027.7.233 – 1 مورخ 64.2.8 وزارت برنامه و بودجه و به استناد تبصره 52 قانون بودجه‌ سال 1364 کل کشور، آیین‌نامه نحوه مصرف اعتبارات مربوط به "‌هزینه انجام خدمات آموزشی، ماشینی، انفورماتیک و نشریات" را به شرح زیر تصویب نمودند.


ماده ۱- [اصلاحی ۱۳۶۴/۹/۱۷] – [اصلاحی ۱۳۶۶/۴/۱۰] – [اصلاحی ۱۳۶۸/۳/۶]
پرداخت حق‌التدریس، حق تألیف و ترجمه و ویرایش، تهیه و تدوین و چاپ نشریه‌ها تخصصی (‌روزنامه، مجله، کتب و هر گونه نشریات تخصصی‌ دیگر) حق‌الزحمه مربوط به خدمات ماشینی (‌کامپیوتری)، طراحی و ایجاد سیستم‌ها، توسعه و تجهیز مرکز کامپیوتر هزینه اجاره ماشین‌های کامپیوتری و هر‌گونه حق‌الزحمه خدمات پشتیبانی در اجرای موارد قید شده به مستخدمان وزارت برنامه و بودجه یا سایر دستگاه‌های دولتی و سایر اشخاص (‌حقیقی و‌ حقوقی) با رعایت این آیین‌نامه به عمل خواهد آمد.

‌تبصره- [حذف ۱۳۶۴/۹/۱۷]


‌ماده ۲- [اصلاحی ۱۳۶۴/۹/۱۷] – [اصلاحی ۱۳۶۹/۲/۱۹]
به طور تشخیص و احراز موارد مذکور در ماده یک و تعیین مبلغ قابل پرداخت بر اساس ضوابط این آیین‌نامه، هیأتی توسط رییس سازمان برنامه و‌ بودجه تعیین می‌گردد کلیه مصوبات این هیأت پس از تأیید رییس سازمان برنامه و بودجه یا مقام مجاز از طرف وی قابل اجرا است.


‌ماده 3‌- به مستخدمانی که در ازاء خدمات مذکور در ماده (1) وجهی پرداخت می‌شود، نمی‌توان برای همان خدمات، وجهی به عنوان فوق‌العاده اضافه کار پرداخت کرد.


‌ماده ۴- [اصلاحی ۱۳۶۴/۹/۱۷]
‌میزان حق تدریس، طبق تعرفه‌های مورد عمل وزارت برنامه و بودجه خواهد بود و در هر حال، نباید از میزان حق تدریس پرداختی در دانشگاه تهران، در هر رتبه‌ دانشگاهی، تجاوز نماید.


‌ماده ‌۵- خرید وسائل و لوازم برای انجام فعالیتهای مندرج در این آیین‌نامه از محل اعتبار موضوع تبصره 53 قانون بودجه سال 1364، با رعایت مفاد بند (‌د) تبصره 29‌ قانون مذکور مجاز است.


‌ماده 6‌- چاپ نشریه‌های تخصصی با رعایت مفاد بند ج تبصره 34 قانون بودجه سال 1364 مجاز خواهد بود.


‌ماده 7‌- مسئولیت تشخیص، تعهد، تسجیل و صدور حواله به عهده وزیر برنامه و بودجه و یا مقام مجاز از سوی او خواهد بود.


‌ماده 8‌- وجوه لازم برای انجام هزینه از محل اعتبارات موضوع این آیین‌نامه با درخواست وجه از طرف ذیحساب مربوط، توسط خزانه به حساب بانکی وزارت برنامه و‌بودجه که از طرف خزانه در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح خواهد شد واریز می‌گردد.
‌استفاده از حساب مذکور با امضای مشترک وزیر یا مقام مجاز از سوی او و ذیحساب مربوط به عمل خواهد آمد.


‌ماده 9‌- اسناد هزینه مربوط با امضای مشترک وزیر یا مقام مجاز از سوی او و ذیحساب مربوط، به هزینه قطعی منظور خواهد شد.

‌میرحسین موسوی – نخست‌وزیر