‌قانون الزام دولت جهت استخدام ده درصد از پرسنل مورد نیاز خود از بین جانبازان انقلاب اسلامی و بستگان شهداء

تاریخ تصویب: ۱۳۶۴/۱۱/۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳۶۴/۱۱/۱۵

‌ماده واحده – کلیه وزارتخانه‌ها، نهادهای انقلاب اسلامی، مؤسسات و شرکتها و کارخانه‌های دولتی و بانکها و شهرداریها و کلیه دستگاههایی که به‌ نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند، موظفند از تاریخ تصویب این قانون حداقل ده درصد از پرسنل مورد نیاز خود را از بین جانبازان انقلاب‌ اسلامی و فرزندان شهداء، اسرا، مفقودین و جانبازان ازکارافتاده، در صورتی که افراد واجد شرایط در میان آنان وجود داشته باشد، با رعایت سایر‌ مقررات مربوطه ضمن هماهنگی با بنیاد شهید انقلاب اسلامی تأمین نمایند.

‌تبصره 1 – دستگاههای مذکور در ماده واحده مکلفند سه درصد از پرسنل مورد نیاز خود را از بین معلولین عادی در مشاغل مناسب با رعایت کلیه‌ مقررات مربوط و با هماهنگی سازمان بهزیستی کشور تأمین نمایند.

‌تبصره 2 – آیین‌نامه اجرایی این قانون توسط بنیاد شهید انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی کشور و سازمان امور اداری و استخدامی تهیه و به‌ تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

[‌آیین‌نامه اجرایی قانون الزام دولت جهت استخدام ده درصد از پرسنل مورد نیاز خود از بین جانبازان انقلاب اسلامی و بستگان‌ شهدا]


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه پنجشنبه سوم بهمن ماه هزار و سیصد و شصت و چهار تصویب و در تاریخ 1364.11.3 به‌ تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است.

‌رییس مجلس شورای اسلامی – اکبر هاشمی