‌آیین‌نامه اجرایی نحوه مصرف اعتبار ردیف 114007 (‌سازمان تبلیغات – دفتر تبلیغات قم – کمک)

تاریخ انتشار: ۱۳۶۵/۰۸/۰۱

1365.07.06 – 34066 – 1365.07.19 – 603
&‌بودجه – نهادهای انقلابی
&‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1365.7.6 بنا به پیشنهاد شماره 2218.8.655 مورخ
1365.4.31 وزارت ارشاد اسلامی و تأیید به مورخ 1365.6.27 وزارت‌امور اقتصادی و
دارایی و وزارت برنامه و بودجه، آیین‌نامه اجرای بند "ج" تبصره 15 قانون بودجه سال
1365 در مورد نحوه مصرف اعتبار ردیف 114007(‌سازمان تبلیغات اسلامی ـ دفتر تبلیغات
قم ـ کمک)‌قانون مزبور را به شرح زیر تصویب نمودند:
[z]"‌آیین‌نامه اجرایی نحوه مصرف اعتبار ردیف 114007 (‌سازمان تبلیغات اسلامی ـ
دفتر تبلیغات قم ـ کمک"
‌ماده 1 ـ اعتبار ردیف 114007 (‌سازمان تبلیغات اسلامی – دفتر تبلیغات قم ـ کمک)
قانون بودجه سال 1365 توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که‌در این آیین‌نامه
دفتر نامیده می‌شود جهت انجام هزینه‌های پرسنلی و اداری و هزینه‌های تبلیغاتی به
منظور پاسداری از عقاید و فرهنگ اسلامی و نشر معارف‌قرآن کریم و بیان مواضع و
اهداف متعالی انقلاب اسلامی مبارزه با خطوط انحرافی و نظارت و هدایت تبلیغات
اسلامی در کلیه نهادها و ارگان‌های دولتی و‌جذب و سازماندهی نیروهای مفید و آموزش
افراد متعهد و اعزام واجدین شرایط تبلیغات با رعایت قانون بودجه سال جاری و قانون
نحوه هزینه کردن اعتبارات… مصوب 1364.11.6 و مفاد این آیین‌نامه براساس
موافقت‌نامه متبادله با وزارت برنامه و بودجه قابل مصرف بوده و صرفاً از شمول قانون
محاسبات عمومی‌مستثنی است.
‌ماده 2 ـ وجوه لازم برای انجام هزینه‌های موضوع این آیین‌نامه به تدریج و بر حسب
نیاز در حدود اعتبار تخصیص‌یافته از محل اعتبار ردیف 114007 قانون‌بودجه سال 1365
براساس دستور سرپرست دفتر و درخواست وجه مدیر امور مالی دفتر که باید قبلاً به
وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده باشد توسط‌خزانه به حساب بانکی دفتر که از
طریق خزانه افتتاح شده و یا می‌شود واریز خواهد شد. برداشت از حساب مذکور با امضای
مشترک سرپرست دفتر مقام مجاز از‌طرف ایشان و مدیر امور مالی دفتر مجاز می‌باشد.
‌ماده 3 ـ مسئولیت تشخیص، تعهد، تسجیل و صدور حواله به عهده سرپرست سازمان یا مقام
مجاز از طرف ایشان می‌باشد.
‌ماده 4 ـ مدیر امور مالی دفتر با تصویب هیأت مدیره دفتر با حکم سرپرست دفتر منصوب
می‌شود و مسئولیت درخواست وجه و پرداخت هزینه‌ها و نگهداری‌حساب‌ها و حفظ اسناد و
مدارک مالی و نقدینه‌ها و اوراق بهادار و نگهداری حساب اموال دفتر را به عهده
دارد.
‌تبصره ـ مسئولین امور مالی واحدهای تابعه دفتر در شهرستان‌ها با معرفی مدیر امور
مالی و حکم سرپرست دفتر منصوب می‌شوند.
‌ماده 5 ـ دفتر می‌تواند برای پرداخت هزینه‌های خود به تعداد مورد نیاز حساب‌های
بانکی در هر یک از شعب بانک ملی محل مورد فعالیت خود افتتاح نماید.
‌تشخیص افتتاح حساب و مسدود نمودن آنها و تعیین شعب و معرفی امضاهای مجاز به عهده
سرپرست دفتر خواهد بود. برداشت از حساب‌های بانکی فوق‌حداقل با دو امضای مجاز که
یکی از آنها مدیر امور مالی یا مسئول امور مالی واحدهای تابعه دفتر حسب مورد باشد
مقدور خواهد بود.
‌ماده 6 ـ برای پرداخت هزینه‌های واحدهای تابعه دفتر در شهرستان‌ها مدیر امور مالی
دفتر می‌تواند به تشخیص سرپرست دفتر تنخواه‌گردان مناسبی حداکثر برابر‌اعتبار سهمی
یک ماه واحد مربوط به حساب بانکی واحد مربوط واریز نماید. پرداخت‌های بعدی در قابل
اسناد هزینه‌های انجام شده که به امضای مقامات مجاز‌و مسئول امور مالی واحد مربوط
رسیده باشد مجاز خواهد بود.
‌ماده 7 ـ نصاب و نحوه انجام معاملات و نیز میزان پیش‌پرداخت و تنخواه‌گردان و
سپرده حسن انجام کار و همچنین نوع و میزان تضمینی که می‌بایست در قبال‌پیش‌پرداخت
و یا حسن انجام کار اخذ گردد تابع ضوابط و مراتب مندرج در بندهای "‌د" و "‌ه‍"
قانون نحوه هزینه کردن اعتبارات … مصوب 1364.11.6‌می‌باشد.
‌ماده 8 ـ کلیه اسناد هزینه‌های انجام شده دفتر که با رعایت مفاد این آیین‌نامه و
مراتب و مدارک مندرج در بند "‌و" قانون نحوه هزینه کردن اعتبارات …
مصوب1364.11.6 تهیه شده باشد پس از امضای سرپرست دفتر یا مقام مجاز از طرف ایشان و
مدیر امور مالی دفتر قابل احتساب به هزینه قطعی خواهد بود.
‌ماده 9 ـ دفتر مکلف است از طریق حساب‌رسی داخلی بر اجرای امور مالی دفتر مستمراً
نظارت نماید، احکام حساب‌رسان با تصویب هیأت مدیره دفتر و با‌امضای سرپرست دفتر
صادر می‌گردد.
‌ماده 10 ـ کلیه اموال یا تأسیساتی که از محل اعتبار موضوع این آیین‌نامه خریداری
یا ایجاد شده یا می‌شود اموال دولتی محسوب می‌گردد.
‌ماده 11 ـ هرگونه تعهد استخدامی از محل اعتبار موضوع این آیین‌نامه ممنوع است.
‌ماده 12 ـ مانده وجوه مصرف نشده حساب‌های موضوع این آیین‌نامه حداکثر تا پایان
فروردین ماه سال 1366 باید به خزانه واریز گردد.
‌ماده 13 ـ سرپرست دفتر مکلف است فهرست هزینه‌ها و عملیاتی که از محل اعتبار موضوع
این آیین‌نامه انجام می‌شود را همراه با گزارش توجیهی هر چهار ماه‌ یک بار از طریق
نخست‌وزیر به کمیسیون برنامه و بودجه و سایر کمیسیون‌های مربوط مجلس شورای اسلامی ارسال دارد.

>‌جدول: تصویب‌نامه‌ها 1365 – جلد 2 – صفحه 606 الی 607<

‌میرحسین موسوی – نخست‌وزیر