‌آیین‌نامه اجرایی قانون انتقال مراقبین بهداشت مدارس به واحدهای آموزشی تابعه وزارت آموزش و پرورش

تاریخ تصویب: ۱۳۷۱/۰۶/۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳۷۱/۰۷/۳۰

9044ت324ه – 1371.07.12

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1371.6.22 بنا به پیشنهاد شماره 810.15400 مورخ 1370.12.6 وزارت آموزش و پرورش، و موافقت وزارت بهداشت، درمان‌ و آموزش پزشکی و
سازمان امور اداری و استخدامی کشور، به استناد تبصره (4) ماده واحده قانون انتقال مراقبین بهداشت مدارس به واحدهای آموزش تابعه‌ وزارت آموزش و پرورش – مصوب 1370 – آیین‌نامه اجرایی قانون یاد شده را به شرح زیر تصویب نمودند:

‌ماده 1 – “‌مراقبان بهداشت مدارس” موضوع این آیین‌نامه به کسانی اطلاق می‌شود که تا پایان سال 1357، از مدارس بهداشت وابسته به وزارت آموزش و‌پرورش فارغ‌التحصیل شده‌اند، و در تاریخ تصویب قانون یاد شده در استخدام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

‌ماده 2 – افراد یادشده در ماده (1) این آیین‌نامه که خواهان انتقال به وزارت آموزش و پرورش نیستند، حداکثر دو ماه پس از تصویب و ابلاغ این آیین‌نامه باید‌ درخواست کتبی مبنی بر عدم انتقال خود را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تسلیم نمایند.

‌ماده 3 – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه، نسبت به ارسال مدارک انتقالی کلیه مراقبان‌ بهداشت، به استثنای متقاضیان ابقا در همان وزارتخانه، اقدام نماید.

‌ماده 4 – وزارت آموزش و پرورش مکلف است پس از وصول مدارک یاد شده، به سرعت نسبت به صدور احکام انتصاب مراقبان بهداشت، بر اساس پستهای‌ مربوط که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتقل می‌شود، اقدام نماید.

‌ماده 5 – هر نوع تعهد ناشی از رابطه استخدامی و تحصیلی مراقبان بهداشت منتقل شده، به وزارت آموزش و پرورش، انتقال می‌یابد و مطالبات استخدامی آنان‌ تا تاریخ انتقال به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

‌ماده 6 – کلیه اعتبارات و تعهدات مربوط به مراقبان بهداشت به وزارت آموزش و پرورش منتقل می‌شود.

‌ماده 7 – سازمان امور اداری و استخدامی کشور، با همکاری وزارت آموزش و پرورش ظرف دو ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه، رسته و رشته شغلی مراقبان‌ بهداشت را در واحدهای آموزشی تابع وزارت آموزش و پرورش، تعیین می‌کند.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور