‌احتساب هزینه تبلیغات برای فروش کالا، ارائه خدمات و توسعه صادرات در بعضی موارد به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی

تاریخ انتشار: ۱۳۷۲/۰۶/۱۶

1372.05.20 – .6934ت183ه – 1372.06.06 – 818
&‌مالیات
&‌وزارت امور اقتصادی و دارایی
‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1372.5.20 بنا به پیشنهاد شماره 30.5.767.5619 مورخ
1372.3.1 وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره یک‌ماده (148) قانون
مالیاتهای مستقیم – مصوب 1366 – تصویب نمود:
‌هزینه تبلیغات برای فروش کالا، ارائه خدمات و توسعه صادرات در موارد زیر به عنوان
هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب خواهد شد:
1 – هزینه تبلیغات برای تولید کالا (‌اعم از کشاورزی، صنعتی و معدنی) یا خدماتی که
در دوره‌های آتی (‌قبل از بهره‌برداری) عرضه می‌شوند، ظرف 5 سال از‌تاریخ شروع به
فروش به اقساط مساوی و هر سال تا سقف دو درصد (2%) فروش آن سال مستهلک خواهد شد.
2 – هزینه تبلیغات برای شناساندن و معرفی کالاهای تولید داخل (‌عم از کشاورزی،
صنعتی و معدنی) و همچنین خدمات در سال اول بهره‌برداری تا میزان پنج‌درصد (5%) و
برای سال دوم تا سه درصد (3%) و سنوات بعد هر سال تا دو درصد (2%) فروش خالص همان
محصول قابل قبول در هزینه تولید خواهد بود.
‌تبصره – شمول تسهیلات موضوع بندهای فوق‌الذکر در مورد کالاهای مشمول استاندارد
اجباری منوط به داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تأییدیه آن و یا‌تأییدیه
مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران خواهد بود.
3 – هزینه تبلیغات کالاهای صادر شده هفت درصد (7%) قیمت کالاهای مذکور.
4 – هزینه تبلیغات فیلم‌های سینمایی تولید داخل کشور تا میزان ده درصد (10%) فروش
بلیط هر سال پس از کسر عوارض خواهد بود.
‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور