‌اجازه اقدام نسبت به پیگیری و اجرای مواردی در خصوص صدور فاکتور توسط کلیه واحدهای تولیدی، واردکنندگان و عوامل‌ توزیع به وزارتخانه‌های بازرگانی و امور اقتصادی و دارایی

تاریخ انتشار: ۱۳۷۳/۰۸/۲۱

12249 – 1373.08.16

‌تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار که بر اساس اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌ استناد تصویب‌نامه شماره .40214ت 287ه مورخ 73.7.23 به عنوان تصمیم هیأت وزیران اتخاذ شده است به شرح زیر جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.


‌ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار در جلسه مورخ 1373.8.15 مقرر نمود وزارتخانه‌های بازرگانی و امور اقتصادی و دارایی نسبت به پیگیری و اجرای موارد ذیل‌ اقدام نمایند.

1 – کلیه واحدهای تولیدی، واردکنندگان، عوامل توزیع به صورت عمده‌فروشی مکلفند با توجه به نرخ‌های تعیین شده توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و‌ تولیدکنندگان نسبت به صدور فاکتور با ذکر مشخصات کامل خریدار، فروشنده، بهای واحد کالا، مقدار، مبلغ کل به عدد و به حروف، نام و امضاء فروشنده اقدام‌ نماید.

2 – صدور فاکتور به طور علی‌الحساب و عدم درج مشخصات کامل در فاکتورهای صادره به عنوان عدم صدور فاکتور تلقی و تخلف محسوب می‌گردد.
‌وزارت بازرگانی با هماهنگی و همکاری وزارت دادگستری نسبت به تهیه فرم فاکتور در سراسر کشور اقدام خواهند نمود.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور

‌رونوشت به انضمام ضمائم:
‌با توجه به اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای اطلاع به مقام محترم ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال می‌گردد.
‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور