‌آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۱) قانون تأسیس سازمان تربیت بدنی

تاریخ تصویب: ۱۳۷۳/۱۰/۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳۷۳/۱۱/۰۱

شماره ۷۵۰۰۱ت۳۸۹هـ – ۱۳۷۳/۱۰/۲۰‌

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۳/۱۰/۴ بنا به پیشنهاد شماره 1.10194 مورخ 1372.3.18 سازمان تربیت بدنی، به استناد ماده (11) قانون تأسیس سازمان‌ تربیت بدنی ایران – مصوب 1350 – آیین‌نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:

‌ماده 1 – تعاریف:
‌جشنها: مراسمی است که به مناسبتهایی از قبیل اعیاد مذهبی و ملی، ایام دهه مبارک فجر، یا مناسبت‌های ورزشی و فرهنگی برگزار می‌شود.
‌مسابقات داخلی: مسابقاتی است که در تهران و شهرستانها حسب جدولهای مسابقات و تقویم ورزشی مصوب فدراسیونها و هیأتهای ورزشی برگزار می‌شود.
‌مسابقات خارجی: مسابقاتی است که بین تیمهای ملی یا باشگاهی در ایران یا در خارج از کشور بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون مربوط و تأیید رییس سازمان‌ تربیت بدنی – که از این پس به اختصار سازمان نامیده می‌شود – انجام می‌شود.
‌قهرمان: فردی است که در مسابقات داخلی یا خارجی موفق به کسب مدال شده یا به عضویت یکی از تیمهای ملی ایران درآمده است.
‌باشگاه‌ها ورزشی: باشگاه‌هایی است که به موجب مقررات سازمان و آیین‌نامه قانون اجازه تأسیس باشگاه و ورزشگاه توسط مردم با نظارت دولت، پروانه فعالیت‌ دریافت کرده‌اند.

‌ماده 2 – ادارات کل تربیت بدنی استانها با توجه به فعالیت باشگاه‌های ورزشی تحت نظارت خود، فهرست باشگاه‌هایی را که استحقاق دریافت کمک راننده، به‌رییس سازمان اعلام می‌کنند.

‌ماده 3 – سازمان می‌تواند هر سال مبالغی را برای کمک به باشگاه‌هایی که دارای فعالیت مطلوب هستند اختصاص دهد. میزان این کمکها – اعم از کلی یا جزئی- با تأیید رییس سازمان تعیین می‌شود.

‌ماده 4 – کمک‌ها و پرداختهای مربوط به جشنها، پس از درخواست واحد مسئول برگزارکننده، با تأیید رییس سازمان انجام می‌شود.

‌ماده 5 – [اصلاحی ۱۳۸۰/۵/۱۰]
کمک به فدارسیون‌ها و انجمن‌ها و هیأتهای ورزشی از محل بودجه مصوب سازمان و بر اساس پیش‌بینی‌های سالانه پرداخت می‌شود. میزان کمک‌های موضوع این‌ ماده برای هر فدراسیون یا هیأت ورزشی را رییس سازمان تعیین می‌کند.‌

ماده 6 – کمک به قهرمانان در هر رشته ورزشی بر اساس درخواست فدراسیون مربوط و با تأیید رییس سازمان صورت می‌گیرد.

‌ماده 7 – هزینه‌های انجام شده توسط هیأتها و باشگاه‌ها باید به اطلاع مدیران کل تربیت‌بدنی استانها و هزینه‌های انجام شده توسط فدراسیونها باید به اطلاع‌ رییس سازمان برسد.

‌ماده 8 – پرداختهای موضوع این آیین‌نامه در مواردی که به صورت مستقیم به ذی‌نفع (‌اشخاص موضوع این آیین‌نامه) پرداخت می‌شود با رسید دریافت‌کننده و‌ در مواردی که هزینه رأساً توسط سازمان انجام می‌شود، همانند سایر هزینه‌های سازمان با رعایت قوانین و مقررات مربوط همراه با اسناد و مدارک مثبته به هزینه‌ قطعی منظور می‌شود.

‌ماده 9 – کمک‌های موضوع این آیین‌نامه پس از مبادله موافقت‌نامه با سازمان برنامه و بودجه صورت می‌گیرد.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور