‌اصلاح آیین‌نامه اجرایی بند (د) تبصره (۸)‌ قانون بودجه سال 1375 کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۵/۰۲/۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۷۵/۰۳/۲۲

شماره ۸۴۹ت۱۶۳۹۲ه – ۱۳۷۵/۳/۶

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۵/۲/۲۶ بنا به پیشنهاد شماره 76.355 مورخ 1375.1.28 وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه اجرایی بند (د) تبصره (۸)‌ قانون بودجه سال 1375 کل کشور موضوع تصویب‌نامه شماره 15185ت16392ه مورخ 1374.12.28 را به شرح زیر اصلاح نمود:

[تصویبنامه در خصوص تنفیذ تصویبنامه‌های شماره ۱۵۱۸۵ت۱۶۳۹۲ه مورخ ۱۳۷۴/۱۲/۲۸ و شماره ۸۴۹ت۱۶۳۹۲ه مورخ ۱۳۷۵/۳/۶]

1 – علاوه بر کالاهای تعیین شده در بند (1)، محصولات شرکت پلی اکریل اصفهان نیز مشمول پرداخت 2% عوارض فروش خواهد بود.

2 – بند (2) تصویب‌نامه به شرح زیر اصلاح می‌شود:
‌مبنای محاسبه 2% فروش کالا، قیمت نهایی روش به مصرف‌کننده (‌شامل سهم سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و…) است.

3 – به منظور نظارت و پیگیری وصول عوارض موضوع این آیین‌نامه در هر استان کمیته‌ای متشکل از استاندار، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی، مدیر کل‌ آموزش و پرورش، مدیر کل صنایع و مدیر کل نوسازی زیر نظر استاندار تشکیل می‌شود.

‌تبصره 1 – برای تعیین میزان عوارض شهرداریها (‌حداکثر تا 5%) مدیر کل مسکن و شهرسازی به جای مدیر کل صنایع و در مورد شهر تهران، شهردار تهران نیز‌ عوض کمیته خواهند بود.

‌تبصره 2 – در استانهایی که شورای آموزش و پرورش در آنها تشکیل شده است، وظایف کمیته مذکور را شورای استان بر عهده خواهد داشت.

4 – سازمان حسابرسی موظف است به عنوان بازرسی قانون (‌حسابرسی) شرکتهای دولتی بر وصول و واریز عوارض موضوع این آیین‌نامه به حساب خزانه‌داری‌ کل نظارت کند و موارد تخلف را برای پیگیری به وزارت آموزش و پرورش و سایر مراجع ذی‌ربط گزارش دهد.

5 – چنانچه مؤسسات مشمول، بدون درافت عوارض مذکور مبادرت به فروش نمایند، موظفند از منابع داخل خود نسبت به تأیید معادل عوارض متعلق اقدام‌نمایند.

6 – اعتبارات لازم جهت اجرای بند “ط” تبصره (8) قانون بودجه سال 1375 از محل بودجه مصوب ادارات کل آموزش و پرورش استانها قابل پرداخت است و‌ سازمان برنامه و بودجه مکلف است در تأمین کسریهای وزارت آموزش و پرورش، اعتبارات این بند را نیز تأمین و نسبت به اصلاح موافقت‌نامه شرح عملیات‌ مبادله شده ردیف 127535 به منظور جابجایی اعتبارات فصل اول به سایر فصول هزینه با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش اقدام نماید.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور