مقررات اداری و استخدامی بنیاد شهید انقلاب اسلامی

تاریخ تصویب: ۱۳۷۶/۰۴/۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳۷۶/۰۵/۱۱

[به موجب مقررات اداری و استخدامی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مصوب ۱۳۸۸ نسخ ضمنی شده است.]

‌شماره: ۶۰۵۹۳ت۱۶۴۶۷‌ه‍
‌تاریخ: ۱۳۷۶.۴.۲۸

[اصلاحی ۱۳۷۹/۱۲/۱۷]

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۶.۴.۱۸ بنا به پیشنهاد شماره ۳۳۰.۸۲.۴۰۵ مورخ ۱۳۷۴.۱۲.۲۸ بنیاد شهید انقلاب اسلامی و تأیید‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مقررات اداری و استخدامی بنیاد‌شهید انقلاب اسلامی را به شرح زیر تصویب نمود:

‌ماده ۱ ـ از تاریخ تصویب این آیین‌نامه کارکنان ستاد بنیاد شهید انقلاب اسلامی و واحدهای تابعه بنیاد شهید در استانها ـ که در این آیین‌نامه “‌بنیاد” نامیده می‌شودـ تابع ضوابط و مقررات قانون استخدام کشوری (‌به استثنای فصل هشتم قانون یاد شده)، آیین‌نامه‌های اجرایی و اصلاحات بعدی‌ آن هستند.

‌تبصره ۱ ـ [اصلاحی ۱۳۷۹/۱۲/۱۷]
کارکنان بنیاد از نظر بیمه، بازنشستگی، از کار افتادگی یا فوت و درمان مشمول قانون تأمین اجتماعی هستند.

‌تبصره ۲ ـ اعضای هیأت علمی مشمول این آیین‌نامه که به صورت تمام وقت در بنیاد به خدمت اشتغال دارند، تابع ضوابط و مقررات‌ استخدامی اعضای هیأت علمی مؤسسات آموزشی و پژوهشی هستند.

‌تبصره ۳ ـ سازمانهای وابسته به بنیاد که هزینه جاری آنها از محل منابع پیش‌بینی شده در قوانین بودجه سنواتی تأمین نمی‌شود، تابع ضوابط‌ استخدامی خاص خود که با توجه به روال پیش‌بینی شده در اساسنامه این سازمانها ابلاغ می‌شود هستند.

‌ماده ۲ ـ آن دسته از کارکنان شاغل که در تاریخ تصویب این آیین‌نامه به طور تمام وقت و در قبال دریافت حقوق و دستمزد در خدمت بنیاد شهید‌ بوده‌اند، مشروط بر اینکه هنگام استخدام در بنیاد سن آنان از سن مقرر در بند “‌ الف” ماده (۱۴) قانون استخدام کشوری تجاوز ننموده باشد، با تأیید‌ گزینش و رعایت شرط بند “‌الف” ماده (۱۴) قانون استخدام کشوری به رسمی تبدیل وضع می‌یابند.

‌تبصره ۱ ـ در صورتی که مجموع حقوق و فوق‌العاده شغل کارکنانی که به موجب این آیین‌نامه تبدیل وضع می‌یابند، کمتر از حقوق و فوق‌العاده‌ شغل قبلی آنها باشد، مابه‌التفاوت به عنوان تفاوت تطبیق به آنان پرداخت و هر گونه افزایش مبلغ پرداختی از مبلغ مابه‌التفاوت کسر می‌شود.

‌تبصره ۲ ـ ضوابط تطبیق وضعیت کارکنان شاغل در بنیاد با این آیین‌نامه به استناد آیین‌نامه اجرایی قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت‌ توسط بنیاد تدوین و پس از تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور اجرا می‌شود.

‌ماده ۳ ـ بنیاد موظف است در اجرای تبصره ماده (۲۴) آیین‌نامه اجرایی قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت، حداکثر ظرف مدت شش‌ماه طرح طبقه‌بندی و ارزشیابی مشاغل بنیاد را تهیه و پس از تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور اجرا نماید.

‌ماده ۴ ـ [اصلاحی ۱۳۷۹/۱۲/۱۷]
بنیاد موظف است حداکثر‌ ظرف سه ماه تشکیلات کلی خود را با توجه به اهداف و وظایف خود تدوین و پس از تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور اجرا نماید.

‌تبصره ـ تشکیلات تفصیلی بنیاد با توجه به تشکیلات کلی مورد تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور تهیه و توسط رییس بنیاد ابلاغ‌ می‌شود.

‌ماده ۵ ـ هر گونه استخدام جدید ـ کارکنان و اعضای هیأت علمی در بنیاد برطبق ضوابط و مقررات قانون استخدام کشوری و مقررات‌ استخدامی اعضای هیأت علمی و در چهارچوب تشکیلات تفصیلی بنیاد صورت می‌گیرد.

‌ماده ۶ ـ مأموریت کارکنان مشمول قانون استخدام کشوری به بنیاد و بالعکس مجاز است.

‌حسن حبیبی
‌معاون اول رییس جمهور