قانون تحویل خودرو به جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی

تاریخ تصویب: ۱۳۷۶/۰۷/۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۷۶/۰۹/۲۶

[به موجب ‌قانون اصلاح قانون تحویل خودرو به جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی مصوب ۱۳۷۶/۶/۲۳ مجلس شورای‌ اسلامی، مصوب ۱۳۷۸ نسخ شده است.]


ماده واحده – وزارت صنایع موظف است به منظور تسهیل در امر تردد جانبازان دارای پنجاه ‌درصد (50%) جانبازی و بالاتر، یک دستگاه خودروی ‌سواری پیکان بدون اخذ مابه‌التفاوت به صورت اقساط متناسب با مستمری جانبازان به بنیاد جانبازان تحویل نماید.

تبصره 1 – سیستم بانکی مکلف است سالانه تسهیلات بانکی تا سقف دوهزار (2000) خودرو در سال در اختیار بنیاد جانبازان قرار دهد. پرداخت‌ پنجاه درصد (50%) کارمزد تسهیلات یاد شده بعهده بنیاد و پنجاه درصد (50%) باقیمانده بعهده جانباز (‌استفاده کننده از خودرو) خواهد بود.

[‌آیین‌نامه اجرایی چگونگی پرداخت کارمزد تسهیلات بانکی موضوع تبصره (۱) قانون تحویل خودرو به جانبازان‌ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی]

تبصره 2 – با توجه به استهلاک خودروها و بجا ماندن ضرورت نیاز جانبازان مشمول، دولت مکلف است در هر ده سال یکبار نسبت به تعویض‌ دستگاه خودروی سواری طبق شرایط مقرر در این قانون عمل نماید.

تبصره 3 – تشخیص جانبازان مشمول، تعیین اولویت‌ها، نحوه تحویل و بهای خودرو بر اساس آئین‌نامه‌ای خواهد بود که به پیشنهاد بنیاد‌ مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی و وزارت صنایع به تصویب هیات وزیران ظرف مدت یک ماه خواهد رسید.

[آیین‌نامه اجرایی قانون تحویل خودرو به جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی]


قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و سه تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و سوم شهریورماه یکهزار و سیصد و هفتاد و شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۷۶/۷/۱۹ با اصلاحاتی به تصویب نهائی مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی- علی اکبر ناطق نوری