‌اجازه واردات درصدی از کالاهای تولید شده در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و مناطق موضوع بند (د) تبصره (۲۵) قانون برنامه‌ دوم توسعه…. به داخل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۷/۱۱/۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳۷۷/۱۲/۰۲

شماره ۷۳۵۷۷ت۲۰۶۲۸‌هـ – ۱۳۷۷/۱۱/۲۰

‌هیأت وزیرات در جلسه مورخ ۱۳۷۷/۱۱/۱۴ بنابه پیشنهاد ستاد اقتصادی دولت و به استناد ماده (۱۴) قانون مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، تصویب نمود:

۱ـ [اصلاحی ۱۳۹۱/۲/۱۸]
واردات کالاهای تولید یا پردازش شده در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به داخل کشور، معادل درصد مجاز قابل ورود کالا که توسط کمیسیون تعیین ارزش افزوده براساس مجموع ارزش افزوده و مواد و قطعات داخلی به کار رفته به قیمت کل کالای تولیدی تعیین می شود، بدون هرگونه محدودیتی مجاز است و علاوه بر عدم نیاز به ثبت سفارش و گشایش اعتبار، مشمول شرط غیرمجاز و مجاز مشروط نیز نمی باشد.


۲ـ ‌[اصلاحی ۱۳۸۰/۷/۱۱]
نسبت مذکور در بند (۱) این تصویب‌نامه، توسط کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارتخانه‌های تولیدی ذی‌ربط، وزارت بازرگانی، بانک مرکزی‌ جمهوری اسلامی ایران، گمرک ایران، شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی (‌ دبیرخانه) و سازمان منطقه مربوط که در محل دبیرخانه شورای یاد‌شده تشکیل می‌شود، تعیین می‌گردد.


۳ـ ‌[اصلاحی ۱۳۸۰/۷/۱۱]
به منظور ثبت گمرکی واردات و صادرات مناطق آزاد، سازمانهای مناطق آزاد موظفند اطلاعات مورد نیاز گمرک را براساس جدولی که به همین منظور‌ توسط گمرک ایران تهیه می‌شود، به گمرک اعلام نمایند.

۴ـ [الحاقی ۱۳۹۱/۲/۱۸]
حقوق ورودی قطعات و مواد خارجی (وارد شده از خارج کشور به منطقه) به کار رفته در کالاهای تولید یا پردازش شده در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی هنگام ورود به سرزمین اصلی پس از کسر معافیت حاصل از ارزش افزوده (تعیین شده توسط کمیسیون تعیین ارزش افزوده) محاسبه و اعمال می گردد.

‌این متن جایگزین تصویبنامه شماره ۵۲۱۷۳ت۱۶۰۰۳ک مورخ ۱۳۷۴/۱۰/۴ می‌شود.

‌حسن حبیبی ـ معاون اول رییس جمهور