آیین‌نامه اجرایی بند (الف) تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۳۷۸ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۸/۰۲/۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۷۸/۰۳/۱۱

۸۳۷ت۲۱۱۱۹هـ – ۱۳۷۸.۰۳.۰۱

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۸.۲.۵ بنا به پیشنهاد شماره ۱۴ – ۲ ۰ ش – ۷۳ – ۱۰۲ مورخ ۱۳۷۸.۱.۹ سازمان برنامه و بودجه و به استناد بند‌ الف تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۳۷۸ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

‌ماده ۱ – [اصلاحی ۱۳۷۸/۱۲/۱۸]
وزارتخانه‌های نیرو، پست و تلگراف و تلفن، نفت و جهاد سازندگی و شرکتهای تابع موظفند در اجرای بند الف تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۳۷۸ کل کشور انشعاب تا نصب و اتصال و انتقال آب، فاضلاب، برق، تلفن (‌یک خط) و گاز واحدهای آموزشی،‌ پرورشی و پژوهشی وزارت آموزش‌و پرورش آموزشکده‌ها و خانه‌ها و خانه‌های معلم و باشگاه فرهنگیان وزارت آموزش و‌پرورش و نهضت سواد آموزی را بدون توجه به سال احداث و بدون دریافت هیچ گونه وجهی برقرار نمایند.

‌ماده ۲ – وزارتخانه‌های مندرج در ماده (۱) این آیین‌نامه موظفند بنا به درخواست اداره کل آموزش و پرورش یا اداره کل نوسازی استان در مناطقی که‌ شبکه‌های توزیع وجود دارد ظرف سه ماه و در مناطقی که شبکه‌های توزیع وجود ندارد در اسرع وقت با ایجاد امکانات اقدام نمایند.

‌ماده ۳ – قطر انشعاب آب و فاضلاب و قدرت مورد نیاز برق بر اساس زیر بنای ساختمان و ضوابط و مقررات مورد عمل، به تشخیص دستگاههای تأمین‌کننده خدمات یاد شده خواهد بود.

‌ماده ۴ – پس از برقراری انشعاب (‌دایم یا موقت) هزینه مصرف بر اساس آیین‌نامه‌ها و ضوابط عمومی قانونی مورد عمل خواهد بود.

‌ماده ۵ – به منظور امکان پیش بینی ارقام مربوط به انشعاب آب فاضلاب واحدهای یادشده در ماده (۱) این آیین‌نامه، وزارت نیرو موظف است‌ براساس عملکرد (۶) ماهه اول سال ۱۳۷۸ و برآورد نیمه دوم سال ۱۳۷۸، میزان کمک شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی در سال ۱۳۷۹ را‌ حداکثر تا پایان مهرماه سال ۱۳۷۸، برای درج در لایحه بودجه سال بعد به سازمان برنامه و بودجه اعلام نماید .

‌تبصره – وزارتهای آموزش و پرورش و نیرو فهرست مراکز بهره‌مند در (۶) ماهه اول سال از انشعابات فاضلاب را تا پایان مهر ماه ۱۳۷۸ به سازمان برنامه‌و بودجه ارسال خواهند نمود.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور