موظف بودن مرکز آمار ایران به تمهیدات لازم برای استقرار نظام آمارهای ثبتی در دستگاههای دولتی

تاریخ تصویب: ۱۳۷۸/۰۲/۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳۷۸/۰۳/۰۲

۷۹۹۵۶ت۱۹۲۰۸‌هـ – ۱۳۷۸.۰۲.۲۱

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۸.۲.۱۲ بنا به پیشنهاد شماره ۱۰۲.۵۳۹۴ مورخ ۱۳۷۶.۱۰.۲۹ سازمان برنامه و بودجه مقرر نمود:

‌ماده ۱ – مرکز آمار ایران به منظور سامان بخشی به پایگاه اطلاعات آماری کشور تمهیدات لازم را برای استقرار نظام آمارهای ثبتی در دستگاههای دولتی‌ فراهم سازد.

‌تبصره ۱ – در اجرای این بند کلیه وزارتخانه‌ها، سازمانها، شرکتهای دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی موظفند همکاریهای لازم را با مرکز آمار ایران انجام‌ دهند.

‌تبصره ۲ – بودجه لازم برای اجرای این بند در بودجه سالانه دستگاه مربوطه منظور خواهد شد.

‌ماده ۲ – به منظور حصول نتایج معتبر از فعالیتهای آماری و امکان مقایسه آمارها و تهیه آمارهای کلی، کلیه دستگاههای اجرایی موظفند در اجرای‌ آمارگیریها از تعاریف و مفاهیم، معیارها طبقه بندیها و چار چوبهای آماری و ضوابط نظارت مرکز آمار ایران استفاده نمایند.

‌تبصره ۱ – مرکز آمار ایران مکلف است حداکثر ظرف یک ماه نسبت به تهیه آیین‌نامه نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های آمارگیری دستگاههای اجرایی‌ اقدام نماید.

‌تبصره ۲ – سازمان برنامه و بودجه مکلف است قبل از مبادله موافقت‌نامه مربوط به طرح‌های آماری دستگاههای اجرایی نظر موافق مرکز آمار ایران را‌ اخذ نماید.

‌ماده ۳ – کلیه دستگاههای اجرایی مکلفند یک نسخه از نتایج آمارگیریهای خود را به مرکز آمار ایران ارسال نمایند مرکز آمار ایران موظف است حداکثر‌ ظرف یک ماه پس از دریافت اطلاعات لازم نتیجه ارزیابی علمی نتایج آمارگیریها را توسط دستگاههای اجرایی و با رعایت بند (۲) این تصمیم انجام‌ می‌شود اعلام نماید.

‌ماده ۴ – مرکز آمار ایران مکلف است آمار تولیدی خود را حسب تقاضای دستگاهها در اختیار آنان قرار دهد .

‌ماده ۵ – نتایج آن دسته از آمارگیریها که به تایید مرکز آمار ایران برسد، توسط مسئولین کشور قابل استناد است و در پایگاه اطلاعات آماری کشور قرار‌می‌گیرد.

حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور