طرح‌ تشکیل‌ ستاد برنامه‌ریزی‌ تحول‌ اداری‌ استان‌

تاریخ انتشار: ۱۳۷۸/۰۶/۱۰

۹۹/۱۴ -۲۷/۵/۱۳۷۸

شورای‌ عالی‌ اداری‌ در هشتاد و سومین‌ جلسه‌ مورخ‌ ۱۳/۵/۱۳۷۸، در اجرای‌ بند (۲)
بخشنامه‌ شماره‌ ۵۶۴۵ مورخ‌ ۱۴/۲/۱۳۷۸ رئیس‌ جمهور مبنی‌ بر تنظیم‌ نحوه‌ مشارکت‌
موثر دستگاههای‌ استانی‌ در زمینه‌ تحول‌ نظام‌ اداری‌ و تبصره‌ ۱ مصوبه‌ شماره‌
۲۰۵۶/۱۲/۱ مورخ‌ ۱۹/۲/۱۳۷۷ شورا، به‌ پیشنهاد سازمان‌ امور اداری‌ و استخدامی‌
کشور ترکیب‌ اعضاء، وظایف‌ و اختیارات‌ «ستاد برنامه‌ریزی‌ تحول‌ اداری‌ استان‌»
را به‌ شرح‌ ذیل‌ تصویب‌ نمود:
 ‎‎‎۱- در کلیه‌ استانهای‌ کشور به‌ منظور راهبری‌، برنامه‌ریزی‌ و ایجاد هماهنگی‌
در اجرای‌ طرح‌ها و برنامه‌های‌ مصوب‌ شورای‌ عالی‌ اداری‌ و ستاد برنامه‌ریزی‌
تحول‌ اداری‌ کشور «ستاد برنامه‌ریزی‌ تحول‌ اداری‌ استان‌» با ترکیب‌ ذیل‌ تشکیل‌ می‌شود:
 ‎‎‎- استاندار به‌ عنوان‌ رئیس‌ ستاد
 ‎‎‎- معاون‌ برنامه‌ریزی‌ و اداری‌ و مالی‌ استانداری‌
 ‎‎‎- رئیس‌ سازمان‌ برنامه‌ و بودجه‌ استان‌
 ‎‎‎- نماینده‌ سازمان‌ امور اداری‌ و استخدامی‌ کشور
 ‎‎‎- پنج‌ نفر از مدیران‌ کل‌ دستگاههای‌ اصلی‌ استان‌ (از بخش‌های‌ فرهنگی‌ –
آموزشی‌، امور عمومی‌، امور اجتماعی‌، امور زیربنایی‌، امور تولیدی‌) به‌ پیشنهاد
استاندار و تصویب‌ کمیته‌ برنامه‌ریزی‌ استان‌.
 ‎‎‎- دو نفر صاحبنظر در مسایل‌ مدیریت‌ و فن‌آوری‌ اطلاعات‌، به‌ پیشنهاد
استاندار و تایید ستاد برنامه‌ریزی‌ تحول‌ اداری‌ کشور.
 ‎‎‎تبصره) معاون‌ برنامه‌ریزی‌ و اداری‌ و مالی‌ استانداری‌، مسئولیت‌ دبیرخانه‌
ستاد برنامه‌ریزی‌ تحول‌ اداری‌ استان‌ را به‌ عهده‌ داشته‌، رابط‌ ستاد
برنامه‌ریزی‌ تحول‌ اداری‌ استان‌ با ستاد برنامه‌ریزی‌ تحول‌ اداری‌ کشور خواهد
بود.
 ‎‎‎۲- وظایف‌ و اختیارات‌ ستاد برنامه‌ریزی‌ تحول‌ اداری‌ استان‌:
 ‎‎‎- برنامه‌ریزی‌ اجرای‌ طرح‌ها و برنامه‌های‌ مصوب‌ شورای‌ عالی‌ اداری‌، ستاد
برنامه‌ریزی‌ تحول‌ اداری‌ کشور و شوراها یا کمیسیون‌های‌ تحول‌ اداری‌ دستگاههای‌
اجرایی‌.
 ‎‎‎- راهبری‌ و ایجاد هماهنگی‌ لازم‌ در اجرای‌ طرح‌ها و برنامه‌های‌ مصوب‌ در
دستگاههای‌ اجرایی‌ استان‌
 ‎‎‎- ایجاد زمینه‌ خلاقیت‌، نوآوری‌ و ابتکار و جلب‌ مشارکت‌ کارکنان‌ دستگاههای‌
اجرایی‌ استان‌ و ایجاد انگیزه‌ لازم‌ در افزایش‌ کارآیی‌ و بهره‌وری‌ دستگاهها از
طریق‌ استقرار نظام‌ پیشنهادها و ارائه‌ اندیشه‌های‌ نو در دستگاههای‌ اجرایی‌
استان‌.
 ‎‎‎- بررسی‌ و تعیین‌ ضوابط‌ و معیارهای‌ لازم‌ در جهت‌ بهینه‌ سازی‌ ساختار و
ترکیب‌ و توزیع‌ نیروی‌ انسانی‌ دستگاههای‌ اجرایی‌ استان‌ با مشارکت‌ دستگاههای‌
اجرایی‌ جهت‌ ارائه‌ به‌ سازمان‌ امور اداری‌ و استخدامی‌ کشور.
 ‎‎‎- ایجاد زمینه‌ مشارکت‌ میان‌ دستگاهی‌ در اجرای‌ طرح‌های‌ استانی‌ در زمینه‌
تحول‌ اداری‌.
 ‎‎‎- تلاش‌ در جهت‌ جلب‌ مشارکت‌ مردمی‌ و واگذاری‌ امور و وظایف‌ به‌ بخش‌ غیر
دولتی‌ براساس‌ مصوبات‌ شورای‌ عالی‌ اداری‌ در سطح‌ استان‌.
 ‎‎‎- نظارت‌ و پیگیری‌ اجرای‌ تصمیمات‌ شورای‌ عالی‌ اداری‌، ستاد برنامه‌ریزی‌
تحول‌ اداری‌ و شوراها یا کمیسیون‌های‌ تحول‌ اداری‌ دستگاهها در سطح‌ استان‌.
 ‎‎‎- تلاش‌ در جهت‌ تقویت‌ و توسعه‌ منطقی‌ واحدها و نهادهای‌ تصمیم‌گیر استانی‌.
 ‎‎‎- پیگیری‌ و شناسایی‌ طرح‌ها و برنامه‌های‌ موفق‌ تحول‌ اداری‌ در سطح‌ استان‌
و بررسی‌ امکان‌ تعمیم‌ و گسترش‌ آنها به‌ سایر استانها و پیشنهاد آن‌ به‌ ستاد
برنامه‌ریزی‌ تحول‌ اداری‌ کشور به‌ همراه‌ گزارش‌ توجیهی‌ و مستندات‌ لازم‌.
 ‎‎‎- برنامه‌ریزی‌ و برگزاری‌ همایش‌های‌ توجیهی‌، ترویجی‌ و آموزشی‌ استانی‌ با
هماهنگی‌ ستاد برنامه‌ریزی‌ تحول‌ اداری‌ کشور.
 ‎‎‎- همکاری‌ و مشارکت‌ با دبیرخانه‌ ستاد برنامه‌ریزی‌ تحول‌ اداری‌ کشور در
ابعاد مختلف‌ در خصوص‌ برنامه‌ ایجاد عزم‌ ملی‌ برای‌ تحول‌ اداری‌.
 ‎‎‎- تهیه‌ گزارش‌های‌ ادواری‌ جهت‌ انعکاس‌ به‌ دبیرخانه‌ ستاد برنامه‌ریزی‌
تحول‌ اداری‌ کشور و شورا یا کمیسیون‌ تحول‌ اداری‌ دستگاه‌ ذیربط‌.
 ‎‎‎- ایجاد ارتباط‌ و ارائه‌ خدمات‌ اطلاع‌رسانی‌ در رابطه‌ با سازمان‌های‌
محلی‌، رسانه‌ها و مردم‌.
 ‎‎‎۳- ستاد برنامه‌ریزی‌ تحول‌ اداری‌ استان‌ می‌تواند برای‌ انجام‌ بررسی‌ها و
مطالعات‌ کارشناسی‌ در زمینه‌ وظایف‌ محوله‌ و هماهنگی‌ برنامه‌های‌ خود نسبت‌ به‌
تشکیل‌ کمیته‌های‌ فرعی‌ اقدام‌ نماید. ترکیب‌ اعضاء و وظایف‌ هر یک‌ از
کمیته‌های‌ فرعی‌ توسط‌ ستاد برنامه‌ریزی‌ تحول‌ اداری‌ استان‌ تعیین‌ می‌گردد.
 ‎‎‎۴- مسئولیت‌ اجرای‌ این‌ مصوبه‌ به‌ عهده‌ استانداران‌ است‌ و دبیرخانه‌
شورای‌ عالی‌ اداری‌ گزارش‌ پیشرفت‌ کار را به‌ صورت‌ دوره‌ای‌ به‌ شورای‌ عالی‌
اداری‌ ارائه‌ می‌نماید.
محمد باقریان
معاون‌ رئیس‌ جمهور و دبیر شورای‌ عالی‌ اداری‌