‌آیین‌نامه اجرایی بند (خ) تبصره ۲۹ قانون بودجه سال ۱۳۷۸ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۸/۰۳/۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳۷۸/۰۴/۰۱

۶۶۳۶ت۲۱۲۳۵هـ – ۱۳۷۸.۰۳.۱۷

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۸.۳.۱۵ بنا به پیشنهاد مشترک شماره ۵۰۴ . ش – ۱۰۲.۴۲۷ مورخ ۱۳۷۸.۲.۱۲ بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ ایران و سازمان ایران گردی و جهانگردی و به استناد تبصره (۲۹) قانون بودجه سال ۱۳۷۸ کل کشور، آیین‌نامه اجرائی بند خ تبصره یاد شده را به شرح‌ زیر تصویب نمود.

‌ماده ۱ – کلیه فروشندگان صنایع دستی، هتلداران و دفاتر جهانگردی موظفند درآمدهای ارزی خود را مستقیماً تحویل بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ نمایند.

‌ماده ۲ – [اصلاحی ۱۳۷۸/۱۲/۱۸]
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است ارز موضوع ماده (۱) را به نرخ مشناء خارجی و توافقی خریداری کند. یک درصد (۱%) از‌ مجموع در آمد ارزی یاد شده را هر سه ماه یکبار محاسبه و با نرخ یکهزار و هفتصد و پنجاه (۱۷۵۰) ریال صرفاً برای حضور در نمایشگاههای بین‌المللی جهان گردی اختصاص دهد.

‌ماده ۳ – وزارت کشور (‌نیروی انتظامی) وزارت امور اقتصادی و دارایی (‌گمرک) و وزارت امور خارجه و بانک مرکزی موظفند هر سه ماه یکبار آمار‌ ورود جهانگردان خارجی را تهیه و به سازمان ایران گردی ارسال نمایند.

‌ماده ۴ – درآمد ارزی جهانگردی پس از محاسبه توسط سازمان ایران گردی و جهانگردی و تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی به اطلاع سازمان برنامه‌ و بودجه خواهد رسید .

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور