‌آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره ۳۲ قانون بودجه سال ۱۳۷۸ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۸/۰۳/۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۷۸/۰۴/۱۰

۱۰۱۳۹ت۲۱۳۳۰هـ – ۱۳۷۸.۰۳.۲۹


‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۸.۳.۱۶ بنا به پیشنهاد مشترک وزارت دادگستری و سازمان برنامه و بودجه و به استناد بند “ب” تبصره ۳۲ قانون‌ بودجه سال ۱۳۷۸ کل کشور آیین‌نامه اجرایی تبصره یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

‌در اجرای بند “ب” تبصره ۳۲ قانون بودجه سال ۱۳۷۸ کل کشور و به منظور اعطای تسهیلات رفاهی، هزینه مسکن و تشویق کارکنان، به دستگاه‌های‌ تحت پوشش قوه قضائیه که اعتبار برنامه خدمات رفاهی مرتبط با کارکنان در بودجه سال ۱۳۷۸ آنان منظور شده است، اجازه داده می‌شود تا براساس‌ مفاد این آیین‌نامه و موافقت نامه‌ای که هر یک از دستگاه‌های ذی‌ربط با سازمان برنامه و بودجه در این رابطه مبادله می‌نماید و با رعایت دستورالعملی‌ که از سوی ریاست قوه قضائیه صادر می‌شود عمل نمایند.

‌ماده ۱ – اعطای تسهیلات رفاهی در موارد زیر و تا سقف قید شده در ارتباط با هر مورد مجاز می‌باشد:

‌الف – ارائه خدمات فرهنگی و کمک آموزشی – ورزشی و تسهیلات اقامتی حداکثر تا پنج (۵%) درصد اعتبار مصوب.

ب – کمک به تأمین کالاهای اساسی مصرفی کارکنان حداکثر تا چهار صد هزار (۴۰۰.۰۰۰) ریال در طول سال به ازای هر نفر از کارکنان شاغل و حداکثر‌تا پانزده (۱۵%) درصد اعتبار مصوب.

ج – تأمین بیمه مکمل درمانی کارکنان شاغل به مأخذ پنجاه درصد (۵۰%) حق بیمه سرانه برای هریک از اعضای خانواده حداکثر تا بیست درصد (۲۰%)‌ اعتبار مصوب.

‌د – اعطای تسهیلات وام ضروری، کمک هزینه مسکن، ازدواج و فوت علاوه بر نصاب‌های قانونی مندرج در قانون نظام هماهنگ پرداخت حداکثر تا‌ده درصد (۱۰%) اعتبار مصوب.


‌ماده ۲ – کمک به تأمین بخشی از هزینه مسکن تا سقف چهل درصد (۴۰)‌اعتبار مصوب به شرح ذیل:

‌الف – پرداخت وام خرید جهت مسکن حداکثر تا سی میلیون (۳۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا پرداخت حداکثر شش درصد (۶%) سود وام مسکن دریافتی‌ توسط قضات .

ب – پرداخت وام جهت ودیعه مسکن حداکثر تا ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و در شهر تهران تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال .

ج – پرداخت وام جهت تعمیرات مسکن حداکثر تا پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال.


‌ماده ۳ – تشویق کارکنان حداکثر ده درصد(۱۰%) اعتبار مصوب برنامه به شرح ذیل:‌

پرداخت به کارکنان به عنوان تشویق به تشخیص کمیته یا شورای تحویل نظام اداری به افرادی که شایستگی لازم را اجرای نموده‌اند حداکثر معادل ۲ ماه‌ جمع حقوق و مزایای مندرج در آخرین حکم استخدامی آنان جهت حداکثر بیست (۲۰%) درصد کارکنان یک نوبت در سال.


‌این آیین‌نامه از ابتدای سال ۱۳۷۸ قابل اجراء می‌باشد
‌حسن حبیبی ـ معاون اول رییس جمهوری