آیین‌نامه اجرایی قانون جبران و پیشگیری عوارض ناشی از خشکسالی

تاریخ تصویب: ۱۳۷۸/۰۵/۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳۷۸/۰۶/۱۰

۲۴۵۹۰ت۲۱۶۷۵‌هـ – ۱۳۷۸.۰۵.۲۵

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۸.۵.۱۷ به استناد تبصره (۶) ماده واحده قانون جبران و پیشگیری عوارض ناشی از خشکسالی مصوب ۱۳۷۸ -‌ آیین‌نامه قانون یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

‌ماده ۱ – ده درصد(۱۰%)‌از تسهیلات تبصره (۱) قانون مذکور به مبلغ یکصد میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ )‌ریال برای اعطای تسهیلات بانکی به‌ خسارت دیدگان از سیل مازندران و حوادث احتمالی غیر مترقبه آینده به شرح شماره یک پیوست در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد تا با هماهنگی‌ سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مصرف برسد.

‌تبصره ۱ – حداکثر سقف تسهیلات پرداختی به واحدهای مسکونی خسارت دیده بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

‌تبصره ۲ – کشاورزان و دامداران و افراد خسارت دیده چنانچه از وام بانکی استفاده نموده باشند، مدت باز پرداخت وام آنها یکسال تمدید می‌شود.

‌تبصره ۳ – رییس بانک عامل استان در ستاد حوادث غیر مترقبه استان شرکت خواهد نمود.

‌ماده ۲ – به استناد تبصره (۵) قانون مذکور ده درصد (۱۰%) از اعتبار منظور در تبصره ۴ قانون به مبلغ نود و شش میلیارد و ششصد میلیون (۹۶۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به پروژه‌های عمرانی مناطق خسارت دیدگان سیل مازندران و حوادث غیرمترقبه احتمالی آینده به شرح جدول شماره‌ دو پیوست اختصاص می‌یابد تا پس از تصویب ستاد حوادث غیرمترقبه استان و مبادله موافقت‌نامه به مصرف برسد.

‌تبصره ۱ – اعتبار فوق براساس تخصیص اعتبار و بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی کشور و سایر قوانین و مقررات عمومی هزینه خواهد‌ گردید.

‌تبصره ۲ – اعتبار مربوط به جبران خسارت وارده به کشاورزان و دامداران از طریق صندوق کمک به تولیدکنندگان خسارت دیده محصولات کشاورزی و‌ دامی پرداخت می‌شود.

‌ماده ۳ – اعتبارات و تسهیلات بانکی توزیع نشده مواد (۱)‌ و (۲) با پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه قابل مصرف خواهد بود.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور