دستورالعمل اجرایی قانونی نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در شهرداری تهران

تاریخ تصویب: ۱۳۷۸/۰۸/۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳۷۸/۰۹/۰۱

۳۲۳۶۰ت۲۰۸۷۱هـ ـ ۱۳۷۸.۰۸.۱۷

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۸.۸.۹ بنا به پیشنهادشماره ۱۱.۸۰۰۰ مورخ ۱۳۷۷.۱۱.۱۷ سازمان امور اداری و استخدامی کشور و به استناد ماده (۱۲)‌ قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب ۱۳۷۰ – دستورالعمل اجرای قانون یاد شده در شهرداری تهران را به شرح زیر تصویب‌ نمود:

‌ماده ۱- جدول تخصیص مشاغل مستخدمان مشمول این‌ تصویبنامه به گروههای ورودی جدول موضوع ماده (۱) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان‌ دولت – مصوب ۱۳۷۰ – که از این پس به اختصار”‌قانون ” نامیده می‌شود، به شرح زیر است :
‌الف – کلیه مشاغلی که شرایط تحصیلی احراز آنها مدرک پایان دوره ابتدایی یا کمتر است در گروه (۳).
ب – کلیه مشاغلی که شرایط احراز آنها مدرک پایان دوره راهنمایی (‌سیکل) است در گروه (۴).
پ- کلیه مشاغلی که شرایط تحصیلی احراز آنها مدرک پایان دوره کامل متوسطه (‌دیپلم )‌است در گروه (۶) .
ت – کلیه مشاغلی که شرایط تحصیلی احراز آنها مدرک فوق دیپلم است در گروه (۷).
ث – کلیه مشاغلی که شرایط احراز آنها لیسانس است در گروه (۸).
ج – کلیه مشاغلی که شرایط آنها فوق لیسانس است در گروه (۹).
چ – کلیه مشاغلی که شرایط تحصیلی آنها دکتری است در گروه (۱۰).

‌تبصره ۱ – شهرداری تهران مکلف است طرح طبقه بندی مشاغل را با توجه به مواد (۱)‌ و (۳) قانون تنظیم و پس از تصویب شورای اداری شهرداری‌ تهران اجرا و یک نسخه از. آن را به سازمان امور اداری و استخدامی کشور ارسال نماید.

‌تبصره ۲ – در صورتی که در تخصیص مشاغل به گروههای ورودی مشمولان قانون استخدام کشوری بعد از تاریخ ۱۳۷۸.۱.۱، اصلاحاتی انجام شود، تخصیص مشاغل مستخدمان مشمول این تصویبنامه به گروههای‌ ورودی نیر به همان ترتیب اصلاح می‌شود.

‌ماده ۲ – ضریب افزایش سنواتی تا پایان سال ۱۳۷۰ برابر سه در صد (۳%) و از اول سال ۱۳۷۱ بین سه تا پنج درصد، بر اساس نتایج ارزیابی شاغلین‌ خواهد بود.

‌ماده ۳ – میزان فوق العاده شغل مستخدمان شاغل در شهرداری تهران حداقل برابر با پنجاه درصد (۵۰%)‌ حقوق مبنای گروه مربوط تعیین می‌شود که با در نظر گرفتن نوع کار و وظایف و مسؤولیتها تا یکصد و پنجاه‌ درصد (۱۵۰%) حقوق مبنای آنان قابل افزایش است .

‌تبصره ۱ – فوق العاده شغل آن دسته از مستخدمانی که تصدی مشاغل مدیریت و سرپرستی موضوع تبصره (۱) ماده (۴) قانون را به عهده دارند، علاوه بر فوق العاده شغل موضوع این ماده تا بیست و پنج‌ درصد (۲۵%) حقوق مبنای آنان قابل افزایش است .

‌تبصره ۲ – فوق العاده شغل آن دسته از مستخدمانی که تصدی مشاغل تخصصی و تحقیقی موضوع تبصره (۲)‌ ماده (۴)‌ قانون را به عهده دارند، علاوه بر موارد فوق، تا بیست و پنج درصد (۲۵%) حقوق مبنای آنان قابل‌ افزایش است .

‌تبصره ۳ – میزان فوق العاده شغل موضوع این ماده و تبصره‌های آن بر اساس مصوبات شورای حقوق و دستمزد و در مورد فوق العاده شغل مشمولان‌ ماده (۱) قانون توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور تعیین می‌شود.

‌ماده ۴ – به مستخدمانی که بیش از استاندارد تعیین شده انجام وظیفه می‌کنند،‌حداکثر معادل حقوق مبنای آنان، فوق العاده کارانه قابل پرداخت است .

‌تبصره – استاندارد مشاغل اختصاصی و همچنین ضوابط پرداخت فوق العاده کارانه با پیشنهاد شهرداری تهران و تأیید سازمان امور اداری و استخدامی‌ کشور تعیین می‌شود.

‌ماده ۵ – شهرداری تهران می‌تواند در اجرای ماده (۶) قانون و به منظور جذب و نگهداری مستخدمان شاغل در مشاغل دارای مهارتهای فنی و ویژه و مشاغل اختصاصی و تخصصی و فنی شهرداری تهران‌ که تصدی آن مستلزم دارا بودن مدرک تحصیلی بالاتر از دیپلم می‌باشد، همچنین مشاغل مدیریتی، فوق العاده هایی طبق ضوابطی که پس از تایید‌ سازمان امور اداری و استخدامی کشور، به تصویب هیأت وزیران می‌رسد پرداخت نماید.

‌ماده ۶ – در صورتی که مجموع حقوق و فوق العاده شغل مستخدمان شهرداری تهران با اجرای این تصویبنامه کمتر از مجموع حقوق و فوق العاده شغل‌ آنان قبل از تاریخ ۱۳۷۱.۱.۱ باشد، ‌ما به التفاوت تحت عنوان تفاوت تطبیق حقوق به آنان پرداخت می شود و هر گونه افزایش بعدی حقوق و فوق‌العاده شغل تا استهلاک کامل از تفاوت‌ تطبیق مزبور کسر خواهد شد.

‌ماده ۷ – سایر مواردی که در این دستورالعمل ذکر نشده عیناً مطابق مقررات حاکم بر مشمولان ماده (۱) قانون و با تأیید سازمان امور اداری و استخدامی‌کشور قابل اجراست.

تبصره – [الحاقی ۱۳۷۹/۳/۱۸]
برای وضع فوق‌العاده خاص موضوع ماده (۶) قانون نظام هماهنگ لازم است پیشنهاد برای تصویب هیات وزیران ارایه ‌گردد.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور