آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۹/۰۱/۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳۷۹/۰۲/۰۳

‌شماره: ۲۹۰ت۲۲۷۱۳ه
‌تاریخ: ۱۳۷۹.۱.۱۸

‌هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۹.۱.۱۴ بنا به پیشنهاد شماره ۴.۱۹-۱۰۲.۴۲ مورخ ۱۳۷۹.۱.۷ سازمان برنامه و بودجه و به استناد تبصره (۵۰)‌ قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۳) قانون یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

‌ماده ۱ – مرکز آمار ایران می‌تواند برای تهیه، اجرا و برنامه تولید آمار و استخراج نتایج آن از خدمات کارکنان دولت استفاده کرده و حق‌الزحمه آنها را‌ علاوه بر حقوق و مزایای دریافتی از دستگاه مربوط، بر اساس مفاد این آیین‌نامه پرداخت نماید.

‌ماده -۲ استفاده از خدمات مستخدمان دستگاههای مشمول ماده (۱) این آیین‌نامه پس از کسب نظر موافق دستگاه مربوط توسط مدیر اجرایی برنامه‌ تولید و خدمات آماری مرکز آمار ایران یا نماینده مجاز مرکز آمار ایران در استانها میسر خواهد بود.

‌ماده -۳ ملاک در پرداخت حق الزحمه تهیه، اجرا و استخراج برنامه های آماری میزان کار مفید انجام شده، شامل تعیین اقلام ‌آماری، طراحی جداول‌ نهایی، تهیه و تدوین تعاریف و مفاهیم، طراحی فرمها و پرسشنامه‌ها، تهیه برنامه‌های کار از جمله تهیه نرم ‌افزارهای مورد نیاز برای عملیات استخراج‌ ماشینی و مراجعه به واحدهای آماری و تکمیل پرسشنامه های آماری، تهیه یا تکمیل برگه های ‌نقشه و مدیریت و نظارت بر اجرای تولید و خدمات‌ آماری می‌باشد و مستلزم صدور گواهی کار از جانب دستگاههایی است که در هر مورد ‌مرکز آمار ایران تعیین می‌کند.

‌ماده ۴ – مرکز آمار ایران مجاز است در ازای انجام فعالیتهای مذکور در ماده (۳) این آیین‌نامه و سایر خدمات ذی‌ربط روزانه حداکثر ‌تا سقف مبالغ‌ مندرج در بندهای ذیل اقدام به پرداخت حق الزحمه نماید.
‌الف – مأمور آمارگیر۳۰۰۰۰ ریال
ب – بازبین ۲۵۵۰۰ ریال
ج – مسئول گروه۳۲۰۰۰ ریال
‌د – کارشناس ۳۵۰۰۰ ریال
ه- – مأمور تهیه و اصلاح نقشه ۲۵۵۰۰ ریال
‌و – مسئول گروه نقشه ۳۰۰۰۰ ریال
‌ز – مسئول اداری و مالی ۲۵۰۰۰ ریال
ح – ناظر۴۰۰۰۰ ریال
ط – مدیریت اجرا ۴۰۰۰۰ ریال
ی – ایاب و ذهاب در نقاط شهری ۵۰۰۰ ریال
ک – عوامل اجرای عملیات فرابری داده ها۳۰۰۰۰ ریال
ل – سایر عوامل اجرایی و خدماتی ۲۰۰۰۰ ریال

‌تبصره – تعداد پرسشنامه‌هایی که هر مأمور آمارگیر باید روزانه تکمیل نماید و حجم کار روزانه سایر رده های فوق الذکر، حسب شرایط برنامه اجرایی و‌ جغرافیایی و همچنین میزان پرداخت تا سقف مبالغ مندرج در این ماده توسط مرکز آمار ایران تعیین ابلاغ می‌گردد.

‌ماده ۵ – استفاده از تسهیلات این آیین‌نامه شامل کارکنان و مدیران مرکز آمار ایران که در راه انجام وظایف سازمانی خود در اجرای ‌طرح‌های آماری مرکز‌ آمار ایران دخالت دارند نخواهد شد.

‌تبصره – به کارکنانی که از مزایای این آیین‌نامه استفاده می‌نماید حق مأموریت، اضافه کار و عناوین مشابه جهت انجام ‌فعالیتهای منظور در این آیین‌نامه‌ تعلق نمی‌گیرد.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور