‌آیین‌نامه اجرایی بند (د) تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۹/۰۱/۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳۷۹/۰۲/۰۳

‌شماره: ۲۸۴ت۲۲۷۱۳ه
‌تاریخ: ۱۳۷۹.۱.۱۸

هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۹.۱.۱۴ بنا به پیشنهاد شماره ۴.۱۹-۱۰۲.۴۲ مورخ ۱۳۷۹.۱.۷ سازمان برنامه و بودجه و به استناد ‌تبصره (۵۰)‌ قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند (‌د) تبصره (۱۳) قانون یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

‌ماده ۱ – استفاده معاونان رییس جمهور، وزرا و رؤسای دستگاههای اجرایی از هواپیمای اختصاصی و یا اجاره هواپیما در موارد ضروری زیر بلامانع‌ است:
‌الف – برای مسافرت به نقاطی که سازمان هواپیمایی کشوری و شرکتهای هواپیمایی امکانات پروازی و یا برنامه پروازی ندارند.
ب – برای مسافرتهای منطقه ای که بنابه ضرورتهای اجرایی ، محدودیتهای زمانی و مقتضیات منطقه ای لازم است برنامه بازدید به صورت زنجیره‌ای‌ تنظیم شود.
ج – برای مسافرتهایی که جدول زمانی تنظیمی آن با برنامه پروازی شرکتهای هواپیمایی قابل انطباق نیست.

‌تبصره – استفاده از هواپیمای اختصاصی برای مسافرتهای خارجی معاون اول رییس جمهور و وزیر امور خارجه، با تشخیص ضرورت توسط ایشان‌ بلامانع است.

‌ماده ۲ – استفاده از هواپیمای اختصاصی و یا اجاره هواپیما برای اعزام کارشناسان فنی و مأموران ویژه در مواقع ضروری و فوریتها با تشخیص هیات‌وزیران بلامانع است.

‌ماده ۳ – استفاده از هواپیمای اختصاصی برای پروازهای خارجی در مواقعی که مطابق شئون دولت جمهوری اسلامی مناسب یا به صرفه تشخیص داده‌شده با تایید هیات وزیران بلامانع است.

‌ماده ۴- استفاده از هواپیمای اختصاصی برای مسافرت میهمانان خارجی به تشخیص وزیر امور خارجه بلامانع است.

‌ماده ۵ – مقامات مذکور در موارد فوق موظفند شخصاً و بطور رسمی مراتب تایید خود را برای استفاده از هواپیمای اختصاصی یا اجاره آن به مراجع‌ مربوط منعکس نمایند.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور