آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره ۳۲ قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور [مصوب ۱۳۷۹/۱/۱۴]

تاریخ تصویب: ۱۳۷۹/۰۱/۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳۷۹/۰۲/۰۳

[به موجب‌ آیین‌نامه اجرایی بند ب تبصره ۳۲ قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور، مصوب ۱۳۷۹/۵/۲۳ لغو شده است.]


‌شماره: ۴۹۶ت۲۲۷۱۳ه
‌تاریخ: ۱۳۷۹/۱/۲۰

‌هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۹/۱/۱۴ بنا به پیشنهاد شماره ۴.۱۹-۱۰۲.۴۲ مورخ ۱۳۷۹.۱.۷ سازمان برنامه و بودجه و به استناد ‌تبصره (۵۰)‌ قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۳۲) قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور را به شرح زیر ‌تصویب نمود:

‌در اجرای بند ب تبصره (۳۲) قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور و به منظور اعطای تسهیلات رفاهی، هزینه مسکن و تشویق ‌کارکنان، به دستگاههای‌ تحت پوشش قوه قضاییه که اعتبار برنامه خدمات رفاهی مرتبط با کارکنان در بودجه سال ۱۳۷۹ آنان منظور شده ‌است، اجازه داده می‌شود تا براساس‌ مفاد این آیین‌نامه و موافقتنامه ای که هر یک از دستگاههای ذی‌ربط با سازمان برنامه و بودجه در این ‌رابطه مبادله می‌نماید و با رعایت دستورالعملی که‌از سوی ریاست قوه قضاییه صادر می‌شود عمل نمایند.

‌ماده -۱ اعطای تسهیلات رفاهی در موارد زیر و تا سقف قید شده در ارتباط با هر مورد مجاز می‌باشد:
‌الف – ارایه خدمات فرهنگی و کمک آموزشی – ورزشی و تسهیلات اقامتی حداکثر تا پنج (%۵) درصد اعتبار مصوب.
ب – کمک به تأمین کالاهای اساسی مصرفی کارکنان حداکثر تا چهارصد هزار (۰۰۰‌ر۴۰۰) ریال در طول سال به ازای هر نفر از ‌کارکنان شاغل و حداکثر‌تا پانزده (%۱۵) درصد اعتبار مصوب.
ج – تأمین بیمه مکمل درمانی کارکنان شاغل به ماخذ پنجاه (%۵۰) درصد حق بیمه سرانه برای هر یک از اعضای خانواده حداکثر تا ‌بیست (%۲۰)‌ درصد اعتبار مصوب.
‌د – اعطای تسهیلات وام ضروری، کمک هزینه مسکن ، ازدواج و فوت علاوه بر نصابهای قانونی مندرج در قانون نظام هماهنگ پرداخت حداکثر تا ده (%۱۰) درصد اعتبار مصوب.

‌ماده -۲ کمک به تأمین بخشی از هزینه مسکن تا سقف چهل (%۴۰) درصد اعتبار مصوب به شرح ذیل:
‌الف – پرداخت وام جهت خرید مسکن حداکثر تا سی میلیون (۰۰۰‌ر۰۰۰‌ر۳۰) ریال یا پرداخت حداکثر شش (%۶) درصد سود وام مسکن دریافتی‌ توسط قضات.
ب – پرداخت وام جهت ودیعه مسکن حداکثر تا ده میلیون (۰۰۰‌ر۰۰۰‌ر۱۰) ریال و در شهر تهران تا بیست میلیون (۰۰۰‌ر۰۰۰‌ر۲۰) ریال.
ج – پرداخت وام جهت تعمیرات مسکن حداکثر تا پنج میلیون (۰۰۰‌ر۰۰۰‌ر۵) ریال.

‌ماده -۳ تشویق کارکنان حداکثر ده (%۱۰) درصد اعتبار مصوب برنامه به شرح ذیل:
‌پرداخت به کارکنان به عنوان تشویق به تشخیص کمیته یا شورای تحول نظام اداری به افرادی که شایستگی لازم را احراز نموده‌اند حداکثر معادل ۲ ماه‌ جمع حقوق و مزایای مندرج در آخرین حکم استخدامی آنان جهت حداکثر بیست (%۲۰) درصد کارکنان یک نوبت در سال.

‌این آیین‌نامه از ابتدای سال ۱۳۷۹ قابل اجرا می‌باشد.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور