‌آیین‌نامه اجرایی بند (ق) تبصره ۲۹ قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۹/۰۱/۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳۷۹/۰۲/۰۳

‌شماره: ۵۰۳ت۲۲۷۱۳ه
‌تاریخ: ۱۳۷۹.۱.۲۰

‌هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۹.۱.۱۴ بنا به پیشنهاد مشترک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان ایرانگردی و ‌جهانگردی و به استناد‌ تبصره (۵۰) قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند (ق) تبصره (۲۹) قانون یاد شده را به شرح زیر ‌تصویب نمود:

‌ماده ۱ – کلیه فروشندگان صنایع دستی، هتلداران و دفاتر جهانگردی موظفند درآمدهای ارزی خود را مستقیماً” تحویل بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ نماید.

‌ماده ۲ – بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است ارز موضوع ماده (۱) را به نرخ منشأ خارجی و توافقی خریداری کند و یک درصد (%۱) از‌ مجموع درآمد ارزی یاد شده را هر سه ماه یکبار محاسبه و با نرخ یکهزار و هفتصد و پنجاه (۱۷۵۰) ریال صرفاً برای حضور ‌در نمایشگاههای‌ بین‌المللی جهانگردی اختصاص دهد.

‌ماده -۳ وزارت کشور (‌نیروی انتظامی) وزارت امور اقتصادی و دارایی (‌گمرک) و وزارت امور خارجه و بانک مرکزی موظفند هر سه ماه یکبار آمار‌ ورود جهانگردان خارجی را تهیه و به سازمان ایرانگردی و جهانگردی ارسال نمایند.

‌ماده ۴ – درآمد ارزی جهانگردی پس از محاسبه توسط سازمان ایرانگردی و جهانگردی و تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی به اطلاع سازمان برنامه و‌بودجه خواهد رسید.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور