قانون الحاق سه تبصره به بند (۱۲) ماده (۴) قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۶۹

تاریخ تصویب: ۱۳۷۹/۰۲/۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳۷۹/۰۳/۰۳

‌ماده واحده – از تاریخ تصویب این قانون سه تبصره به ذیل بند (۱۲) ماده (۴) قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران – مصوب ۱۳۶۹.۴.۲۷ – الحاق می‌گردد:

‌تبصره ۱ – نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است کلیه امور راهنمائی و رانندگی شهر تهران را برابر با سیاستها و برنامه‌های شهرداری شهر‌ تهران و در چهارچوب قانون به اجراء درآورد. تأمین کلیه تجهیزات و تأسیسات و بودجه و امکانات مورد نیاز اداره راهنمائی و رانندگی شهر تهران (‌به‌ استثنای حقوق و مزایای پرسنل و تجهیزات مخابراتی و سلاح و مهمات) بر عهده شهرداری شهر تهران می‌باشد. کلیه امکانات و تجهیزات موجود اداره‌ راهنمائی و رانندگی شهر تهران عیناً در این اداره باقی خواهد ماند.

‌تبصره ۲ – اداره راهنمائی و رانندگی شهر تهران عنداللزوم در زمینه برقراری امنیت برابر با ابلاغیه‌های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (‌ناجا)‌ انجام وظیفه می‌نماید.

‌تبصره ۳ – چگونگی اجرای این قانون از جمله نحوه عزل و نصب رئیس اداره راهنمائی و رانندگی شهر تهران با رعایت اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون‌ اساسی (‌به استثنای موارد مربوط به امور امنیتی و انتظامی که به تصویب فرماندهی کل قوا می‌رسد) مطابق با آیین‌نامه‌ای می‌باشد که حداکثر ظرف‌ مدت شش ماه توسط وزارت کشور با هماهنگی و همکاری ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد‌ رسید.

[آیین‌نامه اجرایی قانون الحاق سه تبصره به بند ۱۲ ماده ۴ قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۶۹]


‌تاریخ تصویب ۱۳۷۹.۲.۱۸
‌تاریخ تایید شورای نگهبان ۱۳۷۹.۲.۲۱