‌آیین‌نامه اجرایی بند (الف) تبصره ۳۶ قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۹/۰۲/۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳۷۹/۰۳/۱۲

‌شماره: ۷۶۷۱ت۲۲۸۴۴ه
‌تاریخ: ۱۳۷۹.۲.۳۱

‌هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۹.۲.۱۸ بنا به پیشنهاد شماره ۵۳۷.۲۸۳-۱۰۲.۴۲ مورخ ۱۳۷۹.۲.۶ سازمان برنامه و بودجه و به استناد ‌تبصره (۳۶) قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند ( الف) تبصره یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

‌ماده -۱ تابلوهای تبلیغاتی تجاری موضوع بند ( الف) تبصره (۳۶) قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور، عبارت از کلیه تابلوهای دیواری ‌پارچه ای ، فلزی ، رایانه ای و تبلیغاتی منقوش بر وسایط نقلیه است که به منظور معرفی یا تبلیغ کالا و خدمات تجاری در سطح شهرها و ‌بزرگراهها نصب می‌شوند.

‌ماده -۲ کلیه کارگزاران تبلیغاتی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و غیر دولتی موظفند پیش از انجام هر مورد تبلیغاتی موضوع ‌ماده (۱)، به صورت کتبی مجوز لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نمایند.

‌ماده -۳ کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات، شرکتهای دولتی، نهادها و مؤسسات غیر دولتی و شهرداریها که در ارتباط با امور تبلیغاتی ‌فعالیت می‌نماید، موظفند معادل بیست درصد (%۲۰) از بهای آگهی‌های تبلیغاتی اخذ شده از متقاضیان را حداکثر لغایت هر ماه به حساب ‌درآمد عمومی موضوع ردیف (۴۱۹۹۴۷) قسمت سوم قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور واریز نمایند.

‌تبصره – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است نسبت به اجرای صحیح این بند اقدام و موارد تخلف را به سازمان برنامه و ‌بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی منعکس نماید.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور