‌اجازه خرید آثار هنرهای تجسمی به وزارتخانه‌ها، مؤسسات، شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به‌ دولت از محل اعتبارات در اختیار خود

تاریخ تصویب: ۱۳۷۹/۰۶/۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۷۹/۰۷/۱۰

۲۵۹۵۶ت۲۱۶۹۱‌هـ – ۱۳۷۹.۰۶.۲۰


‌هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۹/۶/۱۶ بنا به پیشنهاد شماره ۱.۱۲۹۶۵ مورخ ۱۳۷۸.۵.۹ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد اصل‌ یکصد و سی‌ و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

۱ – [اصلاحی ۱۳۷۹/۱۱/۱۶]
وزارتخانه‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت که نام آنها در قسمت ششم قانون بودجه سنواتی درج‌ می‌شود، مجازند با رعایت ماده (۱۹) قانون برنامه و بودجه از محل اعتبارات در اختیار خود نسبت به خرید آثار هنرهای تجسمی اقدام نمایند.

۲ – [اصلاحی ۱۳۸۰/۱۱/۲۸]
سقف خرید این گونه آثار با رعایت ماده (۱۹)‌ قانون برنامه و بودجه برای وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی معادل ۲% اعتبار مصوب فصل هزینه‌های سرمایه‌ای بودجه جاری و برای شرکت‌های‌ دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی معادل ۱% بودجه دستگاه مربوطه است.

۳ – تعیین کیفیت آثار هنری و برآورد قیمت کارشناسی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. دستگاه‌های موضوع این مصوبه موظفند با توجه به نظر‌ کتبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا مؤسسات کارشناسی و مشاوره‌ای تعیین شده از سوی آن وزارت، اقدام نمایند.

حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور