‌آیین‌نامه اجرایی بند (ن) تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۹/۰۸/۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳۷۹/۱۰/۰۱

‌شماره: ۳۳۹۴۵ت۲۳۱۴۸‌هـ
‌تاریخ: ۱۳۷۹.۹.۱۶


‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۹.۸.۲۵ بنا به پیشنهاد شماره ۸.۱۶۸۹ مورخ ۱۳۷۹.۴.۷ وزارت کشور و به استناد بند (ن) تبصره (۱۰) قانون‌ بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده ۱- در اجرای مفاد بند (ن) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور وظایف زیر به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی یاد شده در ذیل‌ محول می‌شود:

‌الف – وزارت کشور:

۱ – کمک به شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی برای تجهیز و راه‌اندازی مجتمع‌ها در شهرهای واجد شرایط و تأمین بخشی از هزینه‌های‌ جاری آنها از قبیل حقوق و دستمزد همکاران اداری و خدماتی در زمینه شناسایی، جمع آوری، طبقه‌بندی و نگهداری موقت افراد موضوع قانون فوق‌الذکر.

۲ – رفع نیازهای ضروری و حل مشکلات اجرایی پیش‌بینی نشده و غیر مترقبه مربوط به ایجاد مجتمع در شهرستان‌های واجد شرایط

۳ – ایجاد اردوگاه و فراهم نمودن مقدمات امور پیش‌بینی شده در قالب وظایف محول شده.

۴ – تأمین امکانات مورد نیاز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد زمینه لازم برای انجام وظایف محوله.

۵ – انجام طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی در زمینه پدیده تکدی و تشکیل بانک اطلاعات و داده‌های آماری مربوط به متکدیان در سطح ملی و‌ استانی

۶ – کمک به سازمان‌ها و مؤسسات فرهنگی، تبلیغی و مطبوعات در انجام امور تبلیغی، آموزش‌های عمومی و بسترسازی فرهنگی در جامعه در‌ راستای مقابله فرهنگی با پدیده تکدی و جلب مشارکت مردم در این زمینه .

۷- تخصیص اعتبار به ستادهای استانی ساماندهی امور متکدیان و کودکان خیابانی برای کمک به تهیه برنامه‌های تبلیغی – فرهنگی از طریق‌ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و چاپ مقالات و پیام‌های فرهنگی در مطبوعات و اعلامیه‌های تبلیغی متناسب با ویژگی‌های فرهنگی ،‌ اجتماعی مناطق مختلف کشور.

ب – سازمان بهزیستی کشور :
‌انجام وظایف قانونی محوله، نگهداری افراد موضوع قانون و تأمین کادر متخصص مجتمع‌های نگهداری موقت متکدیان.

ج – کمیته امداد امام خمینی (‌ره)
‌کمک به ساماندهی افراد نیازمند غیر حرفه‌ای، گمشده، در راه مانده و متواری


‌ماده ۲- سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است با هماهنگی وزارت کشور و رعایت این آیین‌نامه نسبت به توزیع اعتبار موضوع بند “ن”‌ تبصره (۱۰) قانون بودجه سال جاری دستگاه‌های فوق‌الذکر اقدام نماید.


‌ماده ۳- دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با موضوع این آیین‌نامه بر اساس مصوبه هشتاد و دومین جلسه شورای عالی اداری موظف به همکاری و ارایه‌ خدمات لازم در مجتمع‌های مستقر در شهرستان‌ها یا واحدهای تخصصی خود هستند.


‌ماده ۴- نظارت بر حسن اجرای امور وظایف دستگاه‌ها در ارتباط با موضوع این آیین‌نامه در سطح ملی بر عهده وزارت کشور و در سطح استانی بر‌عهده استانداری‌ها خواهد بود.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور