قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۹/۱۲/۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳۷۹/۱۲/۲۲

‌ماده واحده – به دولت اجازه داده می‌شود اعتبارات جاری، عمرانی و اعتبار از محل درآمد اختصاصی منظور در قسمت چهارم قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور و همچنین اعتبارات منظور در بند (ب) تبصره (۲۹) قانون یاد شده و اصلاحیه آن را با رعایت تبصره‌های زیر، مشروط به عدم افزایش‌ در سقف بودجه عمومی دولت و درآمد پیش‌بینی شده در بند (ب) تبصره مذکور، اصلاح نماید.

‌تبصره ۱ – افزایش اعتبارات جاری دستگاههای اجرائی و ردیفهای متفرقه تا مبلغ چهار هزار و پانصد میلیارد (۰۰۰ ۰۰۰ ۰۰۰ ۵۰۰ ۴) ریال از‌ محل کاهش تخصیص اعتبارات قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور و همچنین جابجائی اعتبارات جاری در دستگاه اجرائی بدون الزام به رعایت‌ محدودیتهای مندرج در بند (‌الف) تبصره (۲۰) و بندهای (ب) و (ج) تبصره (۲۶) قانون یاد شده با تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور.

‌تبصره ۲ – اجازه داده می‌شود کسری منابع و اعتبارات جاری و عیدی بازنشستگان و موظفین از محل درآمدها و اعتبارات منظور در بند (ب)‌ تبصره (۲۹) قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور و اصلاحیه آن با رعایت سقف مندرج در تبصره (۱) به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و‌ تصویب هیأت وزیران تأمین گردد.
‌وجوه مورد نیاز برای پرداخت عیدی بازنشستگان و موظفین از محل درآمد تبصره یاد شده و بدون الزام به مبادله موافقتنامه توسط وزارت امور اقتصادی‌ و دارائی (‌خزانه‌داری کل کشور) در اختیار دستگاههای اجرائی ذیربط قرار می‌گیرد.

‌تبصره ۳ – افزایش اعتبار از محل درآمد اختصاصی دستگاههای اجرائی منظور در قسمت چهارم قانون بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور متناسب با‌ افزایش درآمد اختصاصی مربوط مشروط به رعایت سقف درآمدهای اختصاصی منظور در ماده واحده قانون یاد شده با تایید سازمان مدیریت و‌ برنامه‌ریزی کشور مجاز است.

‌تبصره ۴ – به منظور رفع تبعیض، نظیر سال ۱۳۸۰ عبارت «‌و حداکثر ۳۰ سال» ، بعد از عبارت «‌هر سال خدمت» در بند (ه) تبصره (۴) قانون‌ بودجه سال ۱۳۷۹ کل کشور اضافه می‌شود. حکم این تبصره از تاریخ ۱۳۷۹.۱.۱ لازم‌الاجراست.


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ نهم اسفندماه یکهزار و سیصد و هفتاد و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و در‌تاریخ ۱۳۷۹.۱۲.۱۰ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

‌رئیس مجلس شورای اسلامی – مهدی کروبی