آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره ۳۲ قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۹/۱۲/۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۸۰/۰۱/۱۵

‌شماره: ۵۹۵۹۴ت۲۴۳۷۹هـ
‌تاریخ: ۱۳۷۹.۱۲.۲۷

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۹.۱۲.۲۷ بنا به پیشنهاد شماره ۱۰۵.۹۷۳۳ مورخ ۱۳۷۹.۱۲.۲۲ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد‌ بند “ب” تبصره (۳۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

‌ماده ۱ ـ ‌به منظور ارایه تسهیلات رفاهی، تشویق کارکنان و کمک به تأمین مسکن کارکنان، به مجلس شورای اسلامی و دستگاههای تابعه و دستگاههای‌ تحت پوشش قوه قضاییه که اعتبار برنامه خدمات رفاهی یا برنامه خدمات رفاهی قوه قضاییه در قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور برای آنان منظور‌ شده است، اجازه داده می‌شود تا بر اساس مفاد این آیین‌نامه و موافقتنامه ای که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در این خصوص مبادله می‌نمایند‌ عمل کنند.

‌ماده ۲ ـ ارایه تسهیلات رفاهی به کارکنان به شرح زیر است:
‌الف – خدمات فرهنگی و کمک آموزشی، ورزشی و تسهیلات اقامتی مشروط بر اینکه ارایه خدمات یاد شده به ازای هر فرد حداکثر از سیصد و پنجاه‌ هزار (۳۵۰.۰۰۰) ریال در سال تجاوز ننماید.
ب – کمک به تأمین کالاهای اساسی مصرفی به ازای هر فرد شاغل و بازنشسته دویست هزار (۲۰۰.۰۰۰) ریال و هر یک از افراد تحت تکفل وی‌ یکصد هزار (۱۰۰.۰۰۰) ریال در سال، مشروط بر اینکه جمعا” از ششصد هزار (۶۰۰.۰۰۰) ریال در سال برای هر یک از کارکنان تجاوز ننماید.
پ – پرداخت حق بیمه مکمل کارکنان شاغل و افراد تحت تکفل آنان، حداکثر تا صد در صد (۱۰۰%) حق بیمه سرانه.
ت – اجازه انعقاد قرارداد با مراکز درمانی به دستگاههای موضوع این آیین‌نامه به منظور پرداخت حداکثر پنجاه درصد (۵۰%) هزینه ارایه خدمات دندان‌پزشکی به جز هزینه‌های مربوط به زیبایی (‌نظیر ارتودنسی) به کارکنان شاغل و افراد تحت تکفل آنان.
ث – اعطای کمک هزینه فوت علاوه بر نصابهای قانونی مندرج در قانون اصلاح مقررات بازنشستگی برای هر یک از افراد تحت تکفل کارکنان شاغل و‌ بازنشسته، حداکثر معادل بیست برابر حداقل حقوق مبنا.
ج – پرداخت حداکثر مبلغ چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال وام خرید مسکن برای قضات و حداکثر مبلغ بیست و پنج میلیون (۲۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال‌ وام برای سایر کارکنان شاغل در دستگاههای تابعه قوای قضاییه و مقننه که فاقد مسکن هستند، مشروط بر اینکه حداقل پنج سال سابقه خدمت داشته‌ باشند.
چ – پرداخت وام بابت ودیعه اجاره مسکن حداکثر به میزان ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به متقاضیانی که حداقل دو سال سابقه کار داشته و در‌ محل خدمت خود فاقد مسکن باشند.
ح – پرداخت حداکثر پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال وام برای تعمیرات مسکن در صورتی که سند مالکیت به نام متقاضی باشد.
خ – پرداخت حداکثر شش درصد (۶%) از سود تسهیلات بانکی اعطایی به قضات.
‌د – پرداخت حداکثر پنجاه درصد (۵۰%) حق بیمه عمر تسهیلات بانکی اعطایی به قضات.

‌تبصره ۱ – تسهیلات اعطایی مذکور در بندهای “ج”، “چ” و “ح” این ماده به صورت وجوه اداره شده توسط بانکهای طرف قرارداد قابل پرداخت است.

‌تبصره ۲ – پرداخت‌های موضوع بندهای “خ” و “‌د” این ماده در مدت بازنشستگی نیز برقرار خواهد بود.

‌تبصره ۳ – متقاضیان وام فقط مجاز به استفاده یکی از تسهیلات مندرج در بندهای “ج”، “چ” و یا “ح” این ماده خواهند بود.

‌تبصره ۴ ـ اقساط وامهای اعطایی که در سر رسیدهای تعیین شده به بانکهای طرف قرارداد پرداخت شود، مطابق ضوابط این ماده و با رعایت ماده (۶۳)‌ قانون محاسبات عمومی کشور ـ مصوب ۱۳۶۶ ـ برای اعطای وامهای جدید قابل استفاده خواهد بود.

‌ماده ۳- سقف اعتبار و شرح عملیات هر یک از بندهای ماده (۲) این آیین‌نامه بر اساس موافقتنامه مبادله شده بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور‌ با هریک از دستگاههای موضوع این آیین‌نامه تعیین می‌شود.

‌ماده ۴ – دستگاههای موضوع این آیین‌نامه مکلفند نسبت به توزیع استانی و دستگاهی ارتباطات ملی موضوع این آیین‌نامه در موافقتنامه مربوط اقدام‌نمایند.

‌ماده ۵ – دستگاههای موضوع این آیین‌نامه مجاز به انجام تعهد بیش از اعتبار تخصیص داده شده نخواهند بود.

‌ماده ۶ – نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشمول این آیین‌نامه نیستند و تابع مقررات و ضوابط خاص خود خواهند بود.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور