‌آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره ۴۷ قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۷۹/۱۲/۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۸۰/۰۱/۱۵

‌شماره: ۵۹۶۰۰ت۲۴۳۶۴هـ
‌تاریخ: ۱۳۷۹.۱۲.۲۷

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۹.۱۲.۲۷ بنا به پیشنهاد شماره ۱۰۵.۹۷۳۳ مورخ ۱۳۷۹.۱۲.۲۷ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد‌ بند (ب) تبصره (۴۷) قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

‌ماده ۱- ‌اعطای تسهیلات برای کمک و تشویق به صدور خدمات فنی و مهندسی که توسط واحدهای خدمات مشاوره یا پیمانکاری یا مدیریت طرح‌ انجام شده و شامل فعالیتهایی نظیر ساخت، نصب و فعالیتهای نرم افزاری (مدیریت، طراحی، مشاوره و غیره ) می‌باشد که در زمینه‌های مذکور در مواد (۲ الی ۸) این آیین‌نامه انجام پذیر است.

‌ماده ۲- ‌کمک به صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی در راستای ایجاد امکانات دسترسی به اطلاعات، قوانین و مقررات مربوط به صادرات خدمات‌ فنی و مهندسی.

‌ماده ۳- ‌کمک به آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقاء سطح دانش دست‌اندرکاران و صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به منظور تطابق‌ با قوانین استانداردهای بین‌المللی و کمک به ایجاد گردهمایی و کارگاههای سالانه در مورد پشتیبانی و تسهیل امر صدور خدمات فنی و مهندسی.

‌ماده ۴- اعطای تسهیلاتی مانند وامهای قرض الحسنه به صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی به منظور تقویت توان بازاریابی بین‌المللی مؤسسات و‌ شرکتهای صادر کننده خدمات فنی و مهندسی و ارتقاء سطح اطلاعات بین‌المللی مربوط به بازارهای هدف بر اساس دستور العملی که توسط دفتر امور‌ مشاوران و پیمانکاران سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه خواهد شد.

‌ماده ۵ – اعطای جوایز نقدی برای تشویق خدمات فنی و مهندسی به اشخاص حقیقی و حقوقی که بیشترین اثر و یا موفقیت را در این زمینه موجب‌ شده‌اند.

‌ماده ۶- ‌کمک به برگزاری و حضور در کنفرانسها و نمایشگاههای داخل و خارج از کشور به منظور معرفی توانمندیهای و تجربیات و اشاعه صدور‌ خدمات فنی و مهندسی و ایجاد آشنایی و ارتباط با سایرین در این زمینه.

‌ماده ۷- ‌کمک به ایجاد، راه اندازی و تقویت بانک اطلاعات و مرکز اطلاع رسانی و بازاریابی به منظور تشکیل بانک اطلاعات شرکتهای علاقمند حضور‌ در عرصه صادرات خدمات فنی و مهندسی و ایجاد امکانات دسترسی به اطلاعات مربوط به طرحها و پروژه‌های به مناقصه گذاشته شده بین‌المللی و‌ سایر موارد مربوط.

‌ماده ۸- بازدید و نظارت مفید و عملی از پروژه‌ها و عملکرد شرکتهای صادر کننده خدمات فنی و مهندسی بنا به ضرورت.

‌ماده ۹- حداقل ۵۰ درصد از اعتبار مربوط به بند (ب) تبصره (۴۷) در ارتباط با بندهای (۴ و ۵) قابل هزینه می‌باشد.

‌ماده ۱۰- سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مسؤول حسن اجرای این آیین‌نامه است.

‌حسن حبیبی – معاون اول رییس جمهور