اصلاح جدول آیین‌نامه اجرایی قانون ‌مقررات صادرات و واردات و اتخاذ تصمیماتی در خصوص میزان حقوق‌ ورودی پیله‌کرم ابریشم‌، کاغذ، لاستیک و پنبه‌

تاریخ تصویب: ۱۳۸۲/۰۲/۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۸۲/۰۲/۱۳

شماره‌ : ۴۲۱۰ت۲۸۲۹۸ک‌ – ۱۳۸۲.۰۲.۰۱

وزرای عضو کمیسیون ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویبنامه شماره ۲۵۳۳۸ت‌۲۴۷۹۴هـ مورخ ۱۳۸۰.۵.۲۹ تصویب نمودند:

۱ ـ در جداول آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات برای حقوق ورودی دو ستون تفکیکی‌ برای حداقل حقوق پایه به میزان (۴%) و سود بازرگانی در نظر گرفته شود.

۲ـ وزارت جهادکشاورزی در یک حرکت انتقالی تا پایان سال ۱۳۸۲ ضوابط کلی اقلامی‌ را که موکول به‌اخذ گواهی ورود قبلی به لحاظ کنترل‌های بهداشت نباتی و حیوانی می‌باشد، به صورت عام اعلان کند تا متقاضیان‌، مراجعه موردی جهت اخذ مجوز مکتوب به آن وزارتخانه نداشته باشند.

۳ـ تعرفه‌هایی که در تعیین میزان حقوق ورودی آنها بین دستگاه‌ها اختلاف نظر وجود دارد از جمله‌، کاغذ، لاستیک و پنبه در جلسات کارشناسی کمیسیون ماده (۱) بررسی و با حداکثر آرای اعضا تعیین تکلیف‌ شود.

۴ـ میزان حقوق ورودی پیله کرم ابریشم به گونه‌ای تعیین شود که صنایع پایین دستی بتوانند به فعالیت‌ خود ادامه دهند. حمایت از تولیدکنندگان ذی‌ربط از طریق خریدهای تضمینی انجام گیرد.

۵ ـ به منظور حمایت از تولیدات گوشت و همچنین رفع نیاز واحدهای صنایع غذایی‌، واردات انواع گوشت‌های صنعتی توسط واحدهای غیرتولیدی موکول به اخذ مابه‌التفاوت گردد.

۶ـ مشکل گمرک در ارتباط با اعمال استانداردها و ضوابط فنی کالاهای وارداتی به وزارت صنایع و معادن‌ منعکس تا حسب دستور و هماهنگی وزیر صنایع و معادن مرتفع گردد.

۷ ـ جهت گیری در سیر مراحل تعیین تعرفه‌ها زمان دار، منطقی و نزولی بودن باشد.

۸ ـ تعداد طبقات حقوق ورودی تعرفه‌ها تا پایان برنامه سوم توسعه با در نظر گرفتن هماهنگی بین‌ کالاهای وارداتی از لحاظ مواد اولیه‌، واسطه‌ای و نهایی بودن در نهایت به «۶» طبقه برسد.

۹ ـ جهت گیری کمیسیون هشت رقمی‌کردن ردیف‌های تعرفه در سال ۱۳۸۳ باشد.

این تصویبنامه در تاریخ ۱۳۸۲.۲.۱ به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است‌.
محمدرضا عارف – معاون اول رییس‌جمهور