آیین‌نامه اجرایی بند (ب) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۳۸۰ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۰/۰۷/۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳۸۰/۰۸/۱۶

‌شماره ۳۵۲۷۳ت۲۵۳۴۶هـ – ۱۳۸۰.۸.۱
‌هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۰.۷.۲۵ بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد بند(ب) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۳۸۰‌ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

‌ماده ۱ـ مرکز آمار ایران می‌تواند برای تهیه، اجرای طرحها و فعالیتهای آماری و استخراج نتایج آن از خدمات کارکنان دولت استفاده کرده و حق الزحمه‌ آنها را علاوه بر حقوق و مزایای دریافتی از دستگاه مربوط، بر اساس مفاد این آیین‌نامه پرداخت نماید.

‌ماده ۲ – استفاده از خدمات مستخدمان دستگاههای مشمول ماده (۱) این آیین‌نامه پس از کسب نظر موافق دستگاه مربوط توسط مدیر اجرایی برنامه‌ تولید و خدمات آماری مرکز آمار ایران یا نماینده مجاز مرکز آمار ایران در استانها میسر خواهد بود.

‌ماده ۳ـ ملاک در پرداخت حق الزحمه تهیه، اجرا و استخراج برنامه‌های آماری میزان کار مفید انجام شده، شامل تعیین اقلام آماری، طراحی جداول‌ نهایی، تهیه و تدوین تعاریف و مفاهیم، طراحی فرمها و پرسشنامه‌ها، تهیه برنامه‌های کار از جمله تهیه نرم افزارهای مورد نیاز برای عملیات استخراج‌ ماشینی و مراجعه به واحدهای آماری و تکمیل پرسشنامه‌های آماری، تهیه و یا تکمیل برگه‌های نقشه و مدیریت و نظارت بر اجرای تولید و خدمات‌آماری می‌باشد و مستلزم صدور گواهی کار از جانب دستگاههایی است که در هر مورد مرکز آمار ایران تعیین می‌کند.

‌ماده ۴ـ مرکز آمار ایران مجاز است در ازای انجام فعالیتهای مذکور در ماده (۳) این آیین‌نامه و سایر خدمات ذیربط روزانه حداکثر تا سقف مبالغ مندرج‌ در بندهای ذیل اقدام به پرداخت حق الزحمه نماید.
‌الف- مأمور اجراء و آمارگیر ‌حداکثر ۳۶.۰۰۰ ریال
ب – بازبین فنی ‌حداکثر ۳۱.۰۰۰ ریال
ج – مسئول گروه ‌حداکثر ۴۳.۰۰۰ ریال
‌د- کارشناس ‌حداکثر ۴۵.۰۰۰ ریال
‌هـ – نقشه بردار و مأمور تهیه و اصلاح نقشه ‌حداکثر ۳۶.۰۰۰ ریال
‌و- مسئول گروه نقشه، مدارک و عوامل اجرایی عملیات فرابری داده‌ها ‌حداکثر ۳۱.۰۰۰ ریال
‌ز- مسئول اداری، تدارکات، خدمات مالی ‌حداکثر ۴۰.۰۰۰ ریال
ح – مسئول امور مالی (‌ذیحساب یا عوامل ذیحساب) برای کل دوره ‌حداکثر ۴۶۰.۰۰۰ ریال
ط – ناظر و معاون فنی استان ‌حداکثر ۶۰.۰۰۰ ریال
ی – مدیریت اجرایی و یا قائم مقام مدیر اجراء ‌حداکثر ۶۵.۰۰۰ ریال
ک -‌اعضاء کمیته‌های اجراء، سازماندهی، مالی، اداری، تدارکات و خدمات ‌حداکثر ۷۵.۰۰۰ ریال
ل – حسابدار، متصدی اداری، متصدی تدارکات و امور نقلیه ‌حداکثر۲۷.۰۰۰ ریال
م – دفتردار، ماشین‌نویس، راننده و سایر عوامل خدماتی و اجرایی ‌حداکثر ۲۵.۰۰۰ ریال
ن- ایاب و ذهاب در نقاط شهری ‌حداکثر ۵.۰۰۰ ریال
س – هزینه خوراک عوامل اجرایی بندهای (‌الف)، (ب)، (ج)، (‌د)، (‌هـ)، (‌و)، (‌ز)، (ل)، (م) ‌حداکثر ۵.۰۰۰ ریال

‌تبصره – تعداد پرسشهایی که هر مأمور آمارگیر باید روزانه تکمیل نماید و حجم کار روزانه سایر رده‌های فوق الذکر، حسب شرایط برنامه اجرایی و‌ جغرافیایی و همچنین میزان پرداخت تا سقف مبالغ مندرج در این ماده توسط مرکز آمار ایران تعیین و ابلاغ می‌گردد.

‌ماده ۵ – به کارکنانی که از مزایای این آیین‌نامه استفاده می‌نمایند حق مأموریت، اضافه کار و عناوین مشابه جهت انجام فعالیتهای منظور در این آیین‌نامه‌ تعلق نمی‌گیرد.

‌معاون اول رییس جمهور – محمدرضا عارف