زمان‌بندی تنظیم آیین‌نامه‌ها و مبادله‌ موافقتنامه‌های بودجه سال ۱۳۸۱ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۱/۰۱/۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳۸۱/۰۱/۲۷

شماره : ۲۶۲۳۵.۷۲۱ک
‌تاریخ : ۱۳۸۱.۰۱.۱۷

تصمیم جلسه مورخ ۱۳۸۱.۱.۷ هیأت وزیران در خصوص زمان‌بندی تنظیم آیین‌نامه‌ها و مبادله‌ موافقتنامه‌های بودجه سال ۱۳۸۱ کل کشور، نحوه حضور اعضای دولت در جلسات هیأت دولت و‌کمیسیون‌های دولت و همچنین ارائه آمار و اطلاعات از طرف دستگاهها و نحوه اجرای بودجه سال ۱۳۸۱ و‌نظارت براجرای آن به شرح زیر ابلاغ می‌شود:

۱ – کلیه دستگاههای اجرایی که در قانون بودجه سال ۱۳۸۱ کل کشور مسؤولیت تدوین آیین‌نامه‌های‌ اجرایی قانون یاد شده برعهده آنها می‌باشد، مکلفند ترتیبی اتخاذ نمایند که آیین‌نامه‌های یادشده پس‌ از هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حداکثر تا پایان فروردین ماه به تصویب هیأت وزیران‌ برسد.

۲ – کلیه دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مکلفند ترتیبی اتخاذ نمایند که‌ حداکثر تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۸۱ موافقت‌نامه‌های مربوط را مبادله و ابلاغ نمایند.

۳ – سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مکلف است هر دو هفته یک بار گزارشی از تشکیل جلسات‌ کارگروه بررسی آثار و تبعات ناشی از کاهش قیمت نفت و کاهش درآمدهای دولت بر اجرای بودجه سال ۱۳۸۱، موضوع تصمیم نامه شماره ۲۵۷۹۲.۴۷۶۱۵ مورخ ۱۳۸۰.۱۰.۲۲ را به هیأت دولت ارایه نماید.

۴ – کلیه دستگاههای اجرایی مکلفند در سال ۱۳۸۱ در چارچوب بودجه مصوب اقدام نموده و از ارسال‌ هرگونه درخواست‌های اعتباری خارج از بودجه‌های مصوب جلوگیری نمایند.

۵ – به منظور انسجام در اعلام آمارها و اطلاعات در رسانه‌ها و جلوگیری از بروز اختلافات، دستگاههای‌ اجرایی مکلفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا از اعلام آمارهای غیر مرتبط با دستگاه متبوع و همچنین طرح‌ اختلافات بین دستگاه‌ها در رسانه پرهیز گردد.

۶ – به منظور تشکیل جلسات منظم و مستمر هیأت دولت و کمیسیون‌های هیأت دولت، اعضای‌ کمیسیونهای هیأت دولت موظفند در جلسات کمیسیونها حضور فعال داشته و معاونان ذی‌ربط نیز در جلسات‌ کمیته‌های فرعی کمیسیونهای به صورت منظم شرکت نمایند.

۷ – نظر به ضرورت اصلاح ساختار اداری، دستگاه‌ها با به کارگیری تدابیر مناسب از جمله تشکیل‌ کارگروه‌های خاص ترتیبی اتخاذ نمایند تا لایحه بودجه سال ۱۳۸۲ کل کشور بدون هیچ رشدی در‌ بودجه‌های جاری تدوین گردد.

۸ – دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای اقدام نمایند تا برنامه‌ها و طرح‌های اولویت دار مربوط متناسب با‌ اولویت‌ها و زمان‌بندی در نظر گرفته شده به نتیجه برسد.

‌محمدرضا عارف – معاون اول رییس‌جمهور