آیین‌نامه اجرایی جزء (۹) بند (ب) تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۳۸۱ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۱/۰۱/۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳۸۱/۰۲/۲۱

شماره : ۳۶۶۳ت۲۶۲۹۸‌ه‍
‌تاریخ : ۱۳۸۱.۰۲.۰۲

‌هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۱.۱.۲۸ بنا به پیشنهاد شماره ۱۰۵.۳۶۸۷ مورخ ۱۳۸۱.۱.۲۰‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد جزء (۹) بند (ب) تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۳۸۱ کل‌ کشور، آیین‌نامه اجرایی جزء یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

‌ماده ۱ – دستگاه‌های اجرایی اعم از لشکری و کشوری موظفند حقوق و مزایای حالت اشتغال،‌ بازنشستگی و وظیفه مستمری مستخدمان جانباز را که بر اساس قوانین و مقررات مربوط از کارافتاده کلی‌ شناخته می شوند، تعیین و از محل اعتبارات مصوب خود پرداخت نمایند.

‌ماده ۲ – حقوق و مزایای حالت اشتغال موضوع این آیین‌نامه وجوهی است که در اجرای قانون حالت‌ اشتغال مستخدمان شهید، جانباز از کار افتاده و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی – مصوب ۱۳۷۲- و آیین‌نامه اجرایی آن تعیین و برقرار می شود.

‌ماده ۳ – ‌دستگاه‌های مشمول این آیین‌نامه مکلفند از محل اعتبارات مصوب سال ۱۳۸۱ خود نسبت به‌ تأمین و پرداخت کلیه مزایای رفاهی و خدماتی اعم از نقدی و غیر نقدی که برای سایر مستخدمان خود منظور‌ می‌نمایند، اقدام کنند.

‌ماده ۴ – سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مکلف است کل اعتبار مربوط به حقوق حالت اشتغال آن‌ دسته از مستخدمان جانباز از کارافتاده کلی را که قبلاً توسط بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی‌ پرداخت می شده است و در قانون بودجه سال ۱۳۸۱ کل کشور جزو اعتبارات مصوب بنیاد منظور شده است‌ را از اعتبارات بنیاد مذکور کسر و به منظور اجرای جزء (۹) بند (‌د) تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۳۸۱ کل‌ کشور حسب مورد به اعتبار دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از کشوری و لشکری اضافه نماید.

‌ماده ۵- ‌دستگاه های اجرایی ذی‌ربط موظفند نسبت به ارائه گزارش عملکرد این آیین‌نامه هر شش ماه‌ یک بار به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اقدام نمایند.

‌محمدرضا عارف – معاون اول رییس‌جمهور