اصلاحات تقسیماتی در استان کرمانشاه [مصوب ۱۳۸۱/۳/۱‌]

تاریخ تصویب: ۱۳۸۱/۰۳/۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۸۱/۰۴/۰۵

‌شماره : ۱۲۳۷۶ت۲۵۹۹۴ک
‌تاریخ : ۱۳۸۱/۳/۲۲

‌وزرای عضو کمیسیون سیاسی ـ دفاعی هیأت دولت در جلسه مورخ ۱۳۸۱/۳/۱‌ بنا به پیشنهاد شماره ۱.۴.۴۲.۱۰۹۵۸۲ مورخ ۱۳۸۰.۱۱.۱۳ وزارت کشور و با رعایت تصویبنامه شماره ۵۸۵۳۸ت۲۶۱۱۸‌ه‍‌ مورخ ۱۳۸۰.۱۲.۲۲ هیأت وزیران و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ـ مصوب ۱۳۶۵ ـ اصلاحات تقسیماتی زیر را استان کرمانشاه تصویب نمودند:

۱ـ بخش کلیائی به مرکزیت روستای سطر از ترکیب دهستان‌های آگاهان، سطر و کیونات مطابق نقشه ۲۵۰۰۰۰۱‌ پیوست که ممهور به مهر دفتر هیأت دولت می‌باشد، در تابعیت شهرستان سنقر ایجاد و تأسیس گردد.

۲ـ دهستان‌های جیگران و سرقلعه از بخش مرکزی شهرستان سر پل ذهاب انتزاع و به بخش ثلاث باباجانی‌ شهرستان جوانرود الحاق گردد.

۴ـ مرکز دهستان خانه شور تابع بخش ثلاث باباجانی شهرستان جوانرود از روستای ده شیخ به روستای نگری‌ انتقال یابد.

۵ـ بخش از گله به مرکزیت روستای از گله از ترکیب دهستان‌های از گله، سر قلعه و جیگران مطابق نقشه ۱.۲۵۰۰۰۰ پیوست که ممهور به مهر دفتر هیأت دولت می‌باشد، در تابعیت شهرستان جوانرود ایجاد و تأسیس‌ گردد.

۶ـ شهرستان ثلاث باباجانی به مرکزیت شهر تازه آباد از ترکیب بخش‌های زیر مطابق نقشه ۲۵۰۰۰۰۱ پیوست که ممهور به مهر دفتر هیأت دولت می‌باشد،‌ در تابعیت استان کرمانشاه ایجاد و تأسیس گردد:
‌الف ـ بخش مرکزی به مرکزیت تازه آباد شامل دهستان‌های زمکان، دشت حروخانه شور
ب –  بخش از گله

۷ـ روستای بر آفتاب گلین از دهستان دیره بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب منتزع و مطابق نقشه ۱.۲۵۰۰۰۰‌ پیوست که ممهور به مهر هیأت دولت می‌باشد، به دهستان قلعه شاهین، بخش مرکزی شهرستان سرپل ذهاب الحاق شود.

۸ـ مرزهای فی مابین شهرستان‌های گیلانغرب و سرپل ذهاب مطابق نقشه ۲۵۰۰۰۰۱ پیوست که ممهور به مهر‌ هیأت دولت می‌باشد، اصلاح می‌شود.

‌این تصویبنامه در تاریخ ۱۳۸۱.۳.۲۰ به تأیید مقام محترم ریاست جمهور رسیده است .
‌محمدرضا عارف – معاون اول رییس جمهور