تصویبنامه در خصوص اوقات فراغت جوانان

تاریخ تصویب: ۱۳۸۱/۰۴/۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۸۱/۰۴/۲۳

‌شماره : ۲۶۵۰۱.۱۶۳۸۶ک
‌تاریخ : ۱۳۸۱.۰۴.۱۲

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۱.۴.۵ پس از استماع گزارش کمیسیون فرهنگی دولت موافقت نمود:

۱- مجموعه فعالیت‌های اوقات فراغتی در تابستان ۱۳۸۱ باید به گونه‌ای باشد که با مشارکت فعال‌جوانان و تشکلهای غیردولتی جوانان انجام شود.

۲- سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است تا پایان شهریور ۱۳۸۱ حداقل ۶۰% درصد از‌ اعتبارات مربوط به برنامه‌های اوقات فراغت دستگاههای اجرایی را تخصیص دهد.

۳- در کلیه استانها ستاد هماهنگی اوقات فراغت به ریاست استاندار و دبیری نماینده سازمان ملی جوانان‌ در استان و با حضور دستگاههای مرتبط با موضوع تشکیل و وظیفه شناسایی امکانات و توان دستگاهها و‌برنامه‌ریزی عملیاتی و اجرایی و هماهنگی و نظارت بر اجرای طرح‌های اوقات فراغت را بر عهده خواهد داشت.

۴- سازمان ملی جوانان موظف است ضمن نظارت و ارزشیابی برنامه‌های فراغتی دستگاهها، گزارش‌ جامع چگونگی ساماندهی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را در سال جاری برابر مفاد این تصمیم حداکثر‌ تا پایان آبان‌ماه سال جاری تهیه و به هیأت دولت ارایه نماید.
‌کلیه دستگاههای اجرایی موظفند در این زمینه همکاری لازم را با سازمان ملی جوانان به عمل آورند.

۵- سازمان ملی جوانان و دیگر دستگاههای ذی‌ربط موظفند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در سال‌های‌ آینده موضوع اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به صورت کاملاً غیرمتمرکز برنامه‌ریزی و اجرا شود‌ و خانواده‌ها و نهادها و سازمان‌های غیردولتی نقش و مسؤولیت بیشتری را عهده‌دار گردند.

‌محمدرضا عارف – معاون اول رییس جمهور