طرح انتزاع وظایف ترویجی از سازمان تحقیقات، آموزش‏ و ترویج‏ کشاورزی‏ و تغییر نام سازمان مذکور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۱/۰۴/۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳۸۱/۰۵/۰۱

شماره ‎‎‎ ۶۸۰/۱۳.ط  – ‎‎‎۱۶/۴/۱۳۸۱

شورای عالی اداری در نود و سومین جلسه مورخ ۱۵/۴/۱۳۸۱ بنا به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت جهاد کشاورزی به منظور ایجاد تحول و بهبود ساختار ترویج کشاورزی تصویب نمود:

۱ـ وظایف مربوط به ترویج کشاورزی از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی منتزع و به حوزه ستادی وزارت جهاد کشاورزی منتقل می گردد و با این اصلاحیه، نام سازمان مذکور به «سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی» تغییر می یابد.همچنین وظایف ستادی (سیاستگذاری، طراحی، هدایت و راهبری) مربوط به ترویج، از کلیه مؤسسات و شرکت‏ های دولتی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی منتزع و در حوزه ستادی وزارتخانه تجمیع می‎گردد.

۲ـ کلیه وظایف و فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی که در مؤسسات، شرکت‏ های دولتی، مراکز و واحدهای سازمانی مستقل از سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی سازماندهی شده است به استثنای مؤسسه پژوهش و برنامه‏‎ریزی اقتصاد کشاورزی، در سازمان مذکور تجمیع می گردد.

۳ـ کلیه اختیارات، اعتبارات، تجهیزات، امکانات، تعهدات، پست های سازمانی و نیروی انسانی مربوط به هر یک از حوزه های وظیفه ای مذکور حسب مورد به حوزه ستادی وزارت جهاد کشاورزی و یا سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی منتقل می شوند.

۴ـ ‎‎‎ وزارت جهاد کشاورزی مکلف است ظرف مدت سه ماه، تشکیلات سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی را با اعمال سیاست ادغام مؤسسات و مراکز تحقیقاتی در یکدیگر و یا در سازمان فوق ‎الذکر، تهیه و به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برساند.تا زمان تأیید سازمان مذکور، پست های سازمانی قبلی دارای اعتبار می باشد.

۵ـ ‎‎‎ وزیر جهاد کشاورزی مسئول حسن اجرای این مصوبه بوده و گزارش نتایج حاصله را به دبیرخانه شورای عالی اداری ارائه خواهد نمود.

محمد ستاری فر- معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری