‌آیین‌نامه اجرایی بند (ح) تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۳۸۱ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۱/۰۴/۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۸۱/۰۵/۰۱

‌شماره : ۱۵۴۱۷ت۲۶۷۴۵‌ه‍
‌تاریخ : ۱۳۸۱.۰۴.۱۹

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۱.۴.۱۶ بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و سازمان تأمین اجتماعی موضوع نامه شماره ۱۰۵.۵۹۶۴۸ مورخ ۱۳۸۱.۴.۸ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد بند (ح) تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۳۸۱‌ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

‌ماده ۱- با کارکنان ثابت بیمارستان‌های واگذار شده به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و‌ خدمات بهداشتی، درمانی کشور موضوع تصویبنامه شماره ۱۵۵۶۳ت۲۳۵۰۴ه
مورخ ۱۳۸۰/۴/۱۰ از‌ تاریخ اجرای این آیین‌نامه حسب مورد از طریق انتقال با مأموریت طبق مقررات زیر رفتار خواهد شد:

۱-‌ کارکنان مذکور که در زمان صدور تصویبنامه یاد شده در بیمارستان‌های موضوع تصویبنامه اشتغال‌ داشته اند و طبق درخواست کتبی حداکثر ظرف دو ماه تمایل به ادامه خدمت از طریق انتقال در بیمارستان‌های موضوع تبصره قانونی فوق را دارند، بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل دولتی، با مقررات قانون استخدام‌ کشوری تطبیق وضع می‌یابند و سوابق خدمت قبلی آنان در بیمارستان‌های وابسته به سازمان تأمین اجتماعی‌به عنوان سابقه خدمت قابل قبول محسوب می‌شود.

۲- کارکنان انتقال یافته مذکور از نظر مقررات بازنشستگی و درمان به ترتیب مشمول مقررات صندوق‌ بازنشستگی کشوری و سازمان خدمات درمانی می‌باشند.

۳- کارکنانی که تمایل دارند به صورت مأمور در بیمارستان‌های موضوع قانون مذکور ادامه خدمت دهند،‌ به عنوان کارمند سازمان تأمین اجتماعی محسوب و از طریق آن سازمان، به بیمارستان‌های مذکور مأمور‌ خواهند شد.

‌تبصره ۱- حداکثر مدت مأموریت این افراد تا پایان سال ۱۳۸۱ خواهد بود و قبل از انقضای مهلت‌ مذکور، ملزم می‌باشند نسبت به تعیین تکلیف خود از طریق انتقال یا ادامه خدمت در واحدهای ذی‌ربط‌ سازمان تأمین اجتماعی اقدام نمایند.

‌تبصره ۲- در مدت مأموریت حقوق و فوق العاده‌ها و سایر مزایای آنان همانند مستخدمان رسمی‌ نظیر‌ تعیین و از محل اعتبار دستگاه محل مأموریت پرداخت خواهد شد.
‌حق بیمه سهم مستخدم و کارفرما در این مورد حسب مقررات قانون تأمین اجتماعی کسر و واریز خواهد‌شد.

‌ماده ۲- ‌کارکنانی که از طریق انتقال یا مأموریت، تمایل به ادامه خدمت با شرایط این آیین‌نامه را نداشته‌ باشند با تشخیص سازمان تأمین اجتماعی به واحدهای دیگر آن سازمان منتقل خواهند شد.

‌ماده ۳- ‌کارگران مشمول قانون کار شاغل در بیمارستان‌های واگذار شده مذکور که بر اساس ضوابط مورد‌عمل در وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی مشمول قانون استخدام کشوری، مشاغل آنها کارگری تشخیص داده‌ شده یا می‌شود کماکان تابع قانون کار – مصوب ۱۳۶۹- خواهند بود.

‌ماده ۴- ‌افرادی که از طریق عقد قرارداد با پیمانکار در اینگونه بیمارستان‌ها اشتغال دارند مشمول مفاد‌ این آیین‌نامه نمی‌باشند.

‌ماده ۵- با آن دسته از کارکنان موقت بیمارستان‌های موضوع این آیین‌نامه که با تمایل خود به دانشگاه‌ علوم پزشکی ذی‌ربط منتقل یا مأمور می‌شوند همانند مستخدمان پیمانی رفتار خواهد شد. ‌در غیر این صورت تعیین تکلیف اینگونه افراد با سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.

‌ماده ۶- تبدیل وضع افراد قراردادی و شاغلین فصلی که تابع هیچ یک از مقررات فعلی مورد عمل‌ بیمارستان‌های مذکور نمی‌باشند امکان پذیر نبوده و از تاریخ اجرای این آیین‌نامه، تمدید قرارداد آنها مجوزی‌ ندارد.

‌محمدرضا عارف – معاون اول رییس جمهور