قانون اصلاح تبصره‌های (۱) و (۲۱) قانون‌ بودجه سال ۱۳۸۱ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۱/۰۵/۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳۸۱/۰۵/۳۱

‌ماده واحده – بندهای (‌الف) و (‌د) تبصره (۱) و بند (‌د) تبصره (۲۱) قانون بودجه‌ سال ۱۳۸۱ کل کشور مصوب ۱۳۸۰.۱۲.۲۲ به شرح زیر اصلاح می‌گردد:

‌الف – متن زیر به عنوان جزء (۵) به بند (‌الف) تبصره (۱) الحاق می‌گردد:
۵ – از محل کاهش اعتبارات هزینه‌ای و اعتبارات هزینه‌ای ردیفهای متفرقه تا پنجاه‌ درصد (۵۰%) به سقف اعتبارات ردیفهای تملک دارائیهای سرمایه‌ای بنا به پیشنهاد‌ بالاترین مقام اجرائی دستگاه و موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قابل افزایش‌ می‌باشد.

ب – قسمت اخیر بند (‌د) تبصره (۱)، از عبارت «‌قوانین عام و خاص کشور» تا‌ انتهای آن حذف و عبارت ذیل جایگزین می‌شود :
‌قانون بودجه سال ۱۳۸۱ کل کشور و قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت‌ مصوب ۱۳۸۰.۱۱.۲۷ کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی‌ برای آنها ممنوعیتی وضع گردیده است، ممنوع و تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال‌ دولتی و عمومی می‌باشد.

ج – متن زیر به انتهای بند (‌د) تبصره (۲۱) الحاق می‌گردد:
‌دولت مکلف است مبلغ یک هزار میلیارد (۰۰۰ ۰۰۰ ۰۰۰ ۰۰۰ ۱) ریال از‌ درآمدهای مذکور را برای تأمین و پرداخت تعهدات مربوط به مازاد درآمد استانها و‌ طرح‌های خودیاری مردم در سال ۱۳۸۰ و تعهدات مربوط به جایگزینی خودروهای‌ اسقاطی دستگاههای اجرائی استانی اختصاص دهد.


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ششم مردادماه‌ یکهزار و سیصد و هشتاد و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۸۱.۵.۱۶‌ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

‌مهدی کروبی
‌رئیس مجلس شورای اسلامی