اصلاح ساختار تشکیلاتی صنایع کوچک

تاریخ تصویب: ۱۳۸۲/۰۳/۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۸۲/۰۵/۰۵

۷۴۰۳۹/۱۹۰۱ – ۲۲/۴/۱۳۸۲

شورای عالی اداری در یکصد و دومین جلسه مورخ ۲۴/۳/۱۳۸۲ بنا به پیشنهاد مشترک وزارت صنایع و معادن و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به منظور انسجام ‎بخشیدن و جامعیت وظایف، تمرکز وظایف و فعالیت‎های مرتبط و پیوسته و کاهش تشکیلات دولت و در جهت فراهم‌‎آوردن موجبات توسعه سرمایه‎‌‌گذاری بخش غیردولتی در مناطق کمتر توسعه‌‎یافته و حمایت از واحدهای کوچک بخش غیردولتی با بهره‎گیری از توانایی‎ها و امکانات بالقوه و بالفعل موجود در شرکت شهرک‎های صنعتی ایران تصویب نمود:

۱- وظایف مربوط به سیاستگذاری و تنظیم مقررات مربوط به حمایت‎های لازم از صنایع کوچک، از سازمان صنایع کوچک ایران منتزع و به وزارت صنایع و معادن منتقل می‎شود و تشکیلات این وزارتخانه متناسب با انتقال وظایف مذکور حداکثر تا شهریورماه سال جاری اصلاح می‎گردد.

۲- وظایف و فعالیت‎های اجرایی ـ حمایتی سازمان صنایع کوچک ایران به شرکت شهرک‎های صنعتی ایران منتقل شده و عنوان این شرکت به سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران که به صورت شرکت دولتی اداره خواهد شد، تغییر می‎یابد. سازمان مزبور موظف است با انجام اقدامات لازم و با مشارکت تشکـّل‎های غیردولتی موجبات توسعه صنایع کوچک در بخش غیردولتی را فراهم کند.

۳-با اجرای بندهای ۱ و ۲ کلیه مسئولیت‎ها، اختیارات، نیروی انسانی، اعتبارات،‌ بدهی،‌ دارایی‎ها و اموال آن با تشخیص وزیر صنایع و معادن حسب مورد به وزارتخانه و یا سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران واگذار می‎گردد.

۴- وزارت صنایع و معادن مکلف است در چارچوب مفاد این مصوبه و به منظور کاهش تصدی دولت، افزایش سطح اشتغال، بهبود روش‎های تولید، کاهش ضایعات و ارتقای مهارت کارکنان و در جهت فراهم‎آمدن موجبات توسعه کارآفرینی و کمک به سیاست‎های توسعه منطقه‎ای حداکثر ظرف مدت ۳ ماه اساسنامه شرکت شهرک‎های صنعتی ایران را مورد بازنگری قرار داده و پس از تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌‎ریزی کشور به عنوان اساسنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران به تصویب هیأت وزیران برساند.

۵- وزارت صنایع و معادن مسئول حـُسن اجرای این مصوبه خواهد بود و گزارش پیشرفت کار را به دبیرخانه شورای عالی اداری ارائه می‎نماید.

محمد ستاری ‎فر
معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی اداری