قانون اصلاح ماده (۲) قانون اصلاح موادی از قانون‌ برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران و چگونگی برقراری و وصول‌ عوارض و سایر وجوه از تولیدکنندگان کالا،‌ ارائه‌دهندگان خدمات و کالاهای وارداتی -‌مصوب ۱۳۸۱

تاریخ تصویب: ۱۳۸۳/۰۱/۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۸۳/۰۲/۰۹

‌ماده واحده –
‌الف – تبصره (۴) ماده (۲) قانون اصلاح موادی از قانون برنامه سوم توسعه‌ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و چگونگی برقراری و وصول‌ عوارض و سایر وجوه از تولیدکنندگان کالا، ارائه‌دهندگان خدمات و کالاهای وارداتی -‌مصوب ۱۳۸۱.۱۰.۲۲ – به شرح زیر اصلاح می‌گردد :

‌تبصره ۴ – کلیه قوانین و مقررات مربوط به معافیت‌های حقوق ورودی به استثنای‌ معافیت‌های موضوع ماده (۶) و بندهای (۱)، (۲)، (۴) تا (۹) و (۱۲) تا (۱۹) ماده (۳۷)‌ قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۵۰.۳.۱۷ و معافیت لایحه قانونی راجع به ماشین‌آلات‌ تولیدی که توسط واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مجاز وارد می‌شود از پرداخت‌ حقوق ورودی مصوب ۱۳۵۹.۲.۲۴ شورای انقلاب اسلامی ایـران و معافیت گمرکی‌ لوازم امدادی اهدایی به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و اقلام عمده صرفاً‌ دفاعی کشور لغو می‌گردد. این اقلام دفاعی به‌ پیشنهاد مشترک وزارت دفاع و پشتیبانی‌ نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و با تصویب هیأت‌وزیران تعیین‌ می‌گردد.

ب – ماده (۳) قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور و اصلاح‌ ماده (۱۱۳) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی‌ ایران مصوب. ۱۳۸۲.۵.۲۶ لغو می‌گردد.

ج – این قانون از زمان تصویب قانون مذکور در بند (ب) فوق (۱۳۸۲.۵.۲۶) ‌لازم‌الاجراست.


‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ نوزدهم‌ فروردین ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و سه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۸۳.۱.۱۹ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.