اصلاح ‌آیین‌نامه ‌ایجاد تسهیلات‌ برای ‌تامین ‌مسکن‌ کارکنان ‌دولت

تاریخ تصویب: ۱۳۸۳/۰۳/۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳۸۳/۰۳/۲۵

شماره‌ : ۱۳۷۸۹ت‌۳۰۷۳۸ه
تاریخ : ۱۳۸۳.۰۳.۲۰

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۳/۳/۱۰ بنا به پیشنهاد شماره ۷۶۸۹ مورخ ۱۳۸۳.۲.۲۲ معاونت حقوقی‌ و امور مجلس رییس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

آیین‌نامه ایجاد تسهیلات برای تأمین مسکن کارکنان دولت‌، موضوع تصویبنامه شماره ۱۱۴۹۷ت‌۲۷۱۲۲ه مورخ ۱۳۸۲.۳.۷ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

۱ ـ در ماده (۳) بعد از عبارت “مراحل اجرایی پروژه‌ها” عبارت “که شامل تملک و آزادسازی عرصه پروژه و انجام عملیات ساخت و ساز است‌” اضافه می‌شود.

۲ ـ ماده (۴) به شرح زیر اصلاح می‌شود:
ماده ۴ ـ منابع مالی طرح به شرح زیر تعیین می‌شود:
۱ ـ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور متناسب با برنامه‌ریزی و ظرفیت اجرایی پروژه‌ها سی درصد (۳۰%) اعتبار مورد نیاز را از محل وجوه اداره شده در چارچوب قوانین مربوط‌، در اختیار مجری طرح موضوع ماده (۳) قرار خواهد داد.
۲ ـ شورای پول و اعتبار اقدامات لازم را برای اختصاص مبلغ هفتاد میلیون (۷۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تسهیلات‌ توسط شبکه بانکی کشور برای هر واحد مسکونی انجام می‌دهد، به نحوی که تسهیلات مزبور با کارمزد مناسب‌، قابل تبدیل به فروش اقساطی و بازدریافت پلکانی و بدون در نظر گرفتن درصد پیشرفت پروژه در جهت آزادسازی‌ عرصه پروژه‌ها و عملیات اجرایی در اختیار مجری طرح قرار گیرد.
تبصره ـ دستگاههای اجرایی می‌توانند در مورد کارمندان متبوع خود پرداخت بخشی از کارمزد و سود تسهیلات بانکی دوران مشارکت را بر اساس بند “ح‌” تبصره (۳) قانون بودجه سال ۱۳۸۲ کل کشور و احکام مشابهی‌ که در قوانین آتی منظور خواهد شد، تقبل نمایند.
۳ ـ مابقی وجوه مورد نیاز که متناسب با طرح اجرایی برآورد می‌شود، توسط کارکنان متقاضی طبق اعلام مجری‌ طرح پرداخت می گردد.
بازپرداخت تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری انجام شده موضوع این ماده نیز بر اساس قراردادهای منعقد شده‌،با رعایت بندهای فوق بر عهده کارمندان استفاده کننده خواهد بود.

محمدرضا عارف – معاون اول رییس‌جمهور