تعیین نمایندگان‌ ویژه‌ رییس‌جمهور جهت تصمیم‌گیری‌ در مورد نحوه ‌اجرای ‌بند (ذ) ‌تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۸۳ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۳/۰۳/۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۸۳/۰۴/۱۰

شماره‌ : ۱۱۷۵۰ت۳۰۸۱۰ه
تاریخ : ۱۳۸۳/۴/۷

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۳/۳/۲۴ بنا به پیشنهاد رییس جمهور و به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم‌ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

[اصلاحی ۱۳۸۳/۵/۱۴]

کارگروهی مرکب از آقایان حمیدرضا برادران شرکاء معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی کشور (رییس‌) – محمدحسین شریف‌زادگان وزیر رفاه و تأمین اجتماعی – مرتضی حاجی وزیر آموزش و پرورش – ناصر خالقی وزیر کار و امور اجتماعی – سیدصفدر حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر دستگاه ذی‌ربط (واگذارنده‌) به عنوان نمایندگان ویژه رییس‌جمهور جهت تصمیم‌گیری در مورد نحوه اجرای بند “ذ” تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۸۳ کل کشور، موضوع پرداخت بدهی دولت به سازمانهای بازنشستگی کشوری‌، تأمین اجتماعی‌، آستان قدس رضوی و صندوق ذخیره فرهنگیان و سازمان بیمه خدمات درمانی‌ در چارچوب تصمیمات واگذاری از طریق‌ کارگروه موضوع تبصره فوق‌الذکر و موارد زیر تعیین می‌شوند:

۱- [اصلاحی ۱۳۸۳/۵/۱۴]
انتخاب اموال یا سهام واگذاری موضوع بند “ذ” تبصره (۵) به صندوق بازنشستگی کشوری‌، سازمان تأمین‌ اجتماعی‌، آستان قدس رضوی و صندوق ذخیره فرهنگیان و سازمان بیمه خدمات درمانی‌ شامل نوع و میزان و یا درصد آن با توافق سازمانهای فوق‌الذکر حسب مورد و تعیین روز معامله یا انتقال سهام در بورس‌.

۲- تصویب واگذاری قطعی اموال و سهام تعیین شده‌.

۳- تعیین قیمت سهام واگذار شده براساس ضوابط قیمت‌گذاری جاری بورس برای شرکتهای قابل پذیرش دربورس توسط سازمان بورس اوراق بهادار و در مواردی که سهام به تشخیص کارگروه موضوع بند “ذ” تبصره (۵) قابل قیمت‌گذاری توسط بورس نباشد و همچنین در مورد سایر اموال براساس قیمت کارشناس رسمی دادگستری و یا قیمت تعیین شده توسط حسابداران رسمی و مؤسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران با توافق‌ سازمان واگذارنده و سازمانهای گیرنده‌.

تبصره – قیمت سهام شرکتهایی که در تابلو بورس اوراق بهادار قابل عرضه می‌باشند، قیمت روز ابلاغ‌ تصویبنامه هیأت وزیران حسب مورد ملاک عمل خواهد بود.

۴- اتخاذ تصمیم درخصوص هرگونه روش دیگر برای قیمت‌گذاری اموال و سهام واگذاری‌.

۵- [اصلاحی ۱۳۸۳/۵/۱۴]
اتخاذ تصمیم در خصوص نحوه ثبت دفاتر مالی و تسویه حساب فی‌مابین دولت‌، صندوق بازنشستگی کشوری‌، سازمان تأمین اجتماعی‌، آستان قدس رضوی و صندوق ذخیره فرهنگیان و سازمان بیمه خدمات درمانی‌ و سایر دستگاههای اجرایی یا شرکتهای دولتی‌.

۶- اعمال هرگونه شرط یا تعهد به عنوان شرط ضمن عقد از قبیل تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام‌، ادامه فعالیت و توسعه تولید، حداقل اشتغال‌، فروش تدریجی سهام به مردم‌، صادرات و بهبود کیفیت‌.

۷- [اصلاحی ۱۳۸۳/۵/۱۴]
مراحل قانونی فروش و تعیین سهم هر یک از سازمانهای بازنشستگی کشوری و تأمین اجتماعی و آستان‌ قدس رضوی و صندوق ذخیره فرهنگیان و سازمان بیمه خدمات درمانی‌ در مواردی که پیشنهاد مشترک در خرید سهام و یا داراییها را داشته باشند، در مرحله اول با تفاهم یکدیگر و در غیر این صورت براساس نظر نمایندگان ویژه رییس جمهور موضوع این‌ تصویبنامه صورت خواهد پذیرفت‌.

۸- کلیه هزینه‌ها برای انتقال قانونی اموال و سهام‌، به نسبت سهام یا اموال واگذاری به هر یک از سازمانهای‌ واگذار شده توسط آنها پرداخت خواهد شد.

۹- تصمیمات نمایندگان ویژه در امور اجرایی موارد یاد شده که با اکثریت آرا اتخاذ می‌شود، در حکم‌ تصمیمات رییس جمهور و هیأت وزیران بوده و لازم‌الاتباع است و با رعایت ماده (۱۹) آیین‌نامه داخلی هیأت دولت‌ قابل صدور خواهد بود.

محمدرضا عارف – معاون اول رییس‌جمهور