مکلف‌شدن مجری طرح کارون نسبت به ایجاد ارتباط روستاهای واقع در بالادست‌ مخزن سد از طریق حمل و نقل آبی

تاریخ تصویب: ۱۳۸۳/۱۰/۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳۸۳/۱۰/۲۶

شماره‌ : ۶۱۸۸۰ت۳۱۹۲۲ه
تاریخ : ۱۳۸۳.۱۰.۲۳

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۳.۱۰.۱۳ بنا به پیشنهاد شماره ۵۷۱۹۸ مورخ ۱۳۸۳.۱۰.۶ معاونت حقوقی و امور مجلس رییس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری‌ اسلامی ایران تصویب نمود:

۱ ـ به منظور رفع مشکلات ناشی از آبگیری سد کارون سه و جهت دسترسی برخی از روستاهای واقع در بالادست مخزن سد در کوتاه‌مدت‌، مجری طرح کارون سه مکلف است نسبت به ایجاد ارتباط روستاهای یادشده از طریق حمل و نقل آبی با احداث سکوهای پلکانی در دو طرف دریاچه و برقراری دسترسی‌ روستاهای مذکور به محل سکوها و استقرار شناور به تعداد کافی برای حمل و نقل اقدام نماید. سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعتبارات لازم را تا سقف سی میلیارد ریال به تدریج در طول سالهای ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ تأمین و پرداخت خواهد کرد.

۲ ـ مطالعه احداث راهها و پل ارتباطی روستاهای یادشده توسط وزارت نیرو با تأیید وزارت راه وترابری تا پایان سال ۱۳۸۳ انجام و اعتبارات اجرایی آن در بودجه سال ۱۳۸۴ کل کشور پیش‌بینی گردد.احداث پل و راههای مربوط توسط وزارت نیرو و با موافقت وزارت راه و ترابری انجام می‌شود.

۳ ـ باتوجه به خریداری بیش از ۸۵% اراضی و پرداخت بهای آنها به مالکین‌، نسبت به خرید باقیمانده اراضی در اسرع وقت براساس روال قانونی اقدام گردد و مجری طرح کارون سه آن بخش از اراضی بالاتر ازسد را که به دلیل خدمات‌رسانی‌، مالکین مربوط پیشنهاد فروش آنها را دارند، خریداری نماید.

۴ ـ شرکتهای آب و فاضلاب روستایی‌، توزیع نیروی برق و مخابرات‌، اداره کل راه و ترابری و سازمان عشایری و سایر سازمانهای اداری استان خوزستان موظفند خدمات موردنیاز روستاهای یادشده را تأمین و مطابق سایر مناطق استان اقدام نمایند.

۵ ـ به منظور توسعه و استفاده از ظرفیت جدید گردشگری دریاچه کارون سه سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی کشور و وزارت راه و ترابری مطالعه احداث راه اصلی ارتباطی سمت چپ دریاچه را در دستور کار خود قرار دهند.

محمدرضا عارف – معاون اول رییس‌جمهور