آیین‌نامه اجرایی جزء (۲) بند (الف‌) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۴ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۸۴/۰۲/۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳۸۴/۰۲/۱۲

شماره‌ : ۸۲۴۶ت۳۲۹۴۸ه
تاریخ : ۱۳۸۴.۰۲.۰۲

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۴.۲.۲۵ بنا به پیشنهاد شماره ۱۰۱.۲۲۱۸۱ مورخ ۱۳۸۴.۲.۱۷ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد جزء (۲) بند “الف‌” تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۸۴ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی جزء یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده ۱ ـ کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان می‌تواند حداکثر به میزان ده درصد از اعتبارات تملک داراییهای سرمایه‌ای استانی شهرستان خود را به‌منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام که بخشی از اعتبارات آن توسط‌ مردم تأمین شده باشد، اختصاص دهد.

ماده ۲ ـ اختصاص اعتبار برای ساختمان اداری و برنامه مسکن (خانه‌های سازمانی‌) از محل اعتبارات‌ موضوع این آیین‌نامه ممنوع است‌.

ماده ۳ ـ فرمانداران موظفند فهرست پروژه‌های موضوع این آیین‌نامه را پس از تصویب در کارگروه‌ برنامه‌ریزی شهرستان مربوط همراه با اطلاعات کامل شامل میزان خودیاری‌، میزان کل اعتبار مورد نیاز و تایید دستگاه اجرایی مربوط به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارایه نمایند. پروژه‌های تصویبی در چارچوب سهم اعتبارات هر شهرستان به دستگاههای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ می‌شود تا با رعایت ضوابط این آیین‌نامه و در قالب موافقتنامه‌های مبادله شده به مصرف برسد.

ماده ۴ ـ اعتبارات موضوع این آیین‌نامه به پروژه‌های نیمه تمامی که خودیاری مردمی آنها به‌ صورت نقدی‌ و غیرنقدی (اعم از منقول و غیرمنقول‌) در روستاها حداقل سی درصد و در شهرها حداقل شصت درصدباشد، اختصاص می‌یابد.

تبصره ۱ ـ کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان به هنگام تعیین پروژه ها موظف است تأمین اعتبار برای‌ تکمیل پروژه‌های آموزشی‌، بهداشتی‌، درمانی‌، ورزشی‌، فرهنگی و حوزوی را که توسط خیرین اجرا گردیده‌اند، در اولویت قرار دهد.

تبصره ۲ ـ تأمین اعتبار برای پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالاتر و پروژه هایی که میزان خودیاری آن‌ بیشتر می‌باشد، با تشخیص کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان در اولویت می‌باشد.

ماده ۵ ـ خودیاری غیرنقدی توسط دستگاه اجرایی ذی‌ربط یا دفتر فنی استانداری براساس آخرین‌ فهرست بهای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تقویم ریالی شده و در موافقتنامه درج می‌شود.

محمدرضا عارف – معاون اول رییس جمهور