قانون اصلاح تبصره (3) قانون تضمین خرید محصولات‌ کشاورزی و الحاق دو تبصره به آن

تاریخ تصویب: ۱۳۸۳/۰۶/۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۸۳/۰۷/۰۱

ماده واحده – تبصره (3) قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی مصوب 12 /6 / 1368 به شرح زیر اصلاح و دو تبصره به عنوان تبصره ‌های (4) و (5) به آن الحاق ‌می‌ گردد:

تبصره 3 – دولت موظف است ضرر و زیان احتمالی موضوع این قانون را از منابع ‌مالی خود تأمین نماید، همچنین به دولت اجازه داده می ‌شود ضرر و زیان ناشی از دیر کرد ‌پرداخت بیش از یک ماه موضوع این قانون را از محل منابع مالی خود تأمین و به ازای‌ هر ماه تأخیر در پرداخت علاوه بر اصل قیمت محصولات خریداری شده، افزایشی ‌متناسب با کارمزد سپرده‌ های میان مدت که در ابتدای هر سال توسط بانک مرکزی ‌جمهوری اسلامی ایران تعیین می ‌شود، به صورت روزشمار پرداخت نماید.

‌تبصره 4 – به منظور جلوگیری از هرگونه معامله سلف و پرداخت به موقع قیمت‌ محصولات تضمینی که توسط دولت خریداری می ‌شود، به کشاورزان اعتبارات پیش ‌بینی ‌شده مربوطه در قانون بودجه سالانه صد درصد (100٪) تخصیص یافته تلقی می ‌شود.

‌تبصره 5 – بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است تسهیلات مورد نیاز ‌دستگاههای مباشر خرید محصولات تضمینی را در پانزدهم فروردین ماه هر سال و با ‌تعیین بانکهای عامل، تأمین و ابلاغ نماید.


قانون فوق مشتمل بر ماده واحده درجلسه علنی روز یکشنبه مورخ یکم شهریورماه‌ یکهزار و سیصد و هشتاد و سه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 11 /6 /1383 ‌به تائید شورای نگهبان رسید.

رییس مجلس شورای اسلامی – غلامعلی حدادعادل