تصویب آیین‌نامه واگذاری تلفن ثابت رند و مرتب از طریق مزایده و تصویب اجزای قیمت تلفن همراه ثبت نام دور جدید شرکت ارتباطات سیار

تاریخ تصویب: ۱۳۸۵/۱۰/۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۸۵/۱۱/۱۰

به نام خداوند بخشنده مهربان
مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات
جلسه شماره ۲۰ مورخ ۲۴/۱۰/۱۳۸۵ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎
دستور جلسه- نامه شماره ۱۰۱۵/۱۰۵ ‎ مورخ ۱۶/۱۰/۱۳۸۵ و دورنگار شماره ۱۰۱۶/۱۰۵ مورخ ۲۳/۱۰/۸۵


دستور جلسه:

۱- بررسی و تصویب “آئین‌نامه واگذاری تلفن ثابت رند و مرتب از طریق مزایده”

۲- بررسی و تصویب اجزای قیمت تلفن همراه ثبت نام دور جدید شرکت ارتباطات سیار

مصوبات جلسه :

۱-کمیسیون پس از بررسی و تبادل نظر در خصوص مفاد بند ۴ صورتجلسه شماره ۲۶۱ مورخ ۱۶/۸/۱۳۸۵ مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران درباره ” آئین‌نامه واگذاری تلفن ثابت رند و مرتب از طریق مزایده”، آئین‌نامه مذکور را بشرح پیوست این مصوبه، مورد تصویب قرار داد.

۲-کمیسیون به استناد ” بند ج ماده ۵ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات ” مصوب ۱۹/۹/۱۳۸۲ مجلس محترم شورای اسلامی و ” بند ب ماده ۲ آئین‌نامه اجرائی مربوط به وظایف و طرز کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ” مصوب ۱۹/۱۲/۱۳۸۳ هیئت محترم وزیران و با توجه به موافقت وزیران عضو شورای اقتصاد در جلسه مورخ ۱۷/۱۰/۱۳۸۵ هیات محترم وزیران موضوع تصویب قیمت واگذاری هر خط تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار، پس از بحث و تبادل نظر در خصوص اجزای قیمت تلفن همراه ثبت‌نام دور جدید شرکت ارتباطات سیار، مقرر نمود:

الف- ‎ به منظور بررسی دقیقتر اجزای قیمت پیشنهادی شرکت مخابرات ایران و همچنین بررسی امکان تغییر اجزای قیمت واگذاری هر خط تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار، کمیته کارشناسی متشکل از نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارت امور اقتصادی و دارائی، شرکت مخابرات ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشکیل و نتیجه آن را سازمان با تنظیم صورتجلسه ای جهت بررسی به کمیسیون ارائه نماید.

ب- نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، طی برگزاری جلسات کارشناسی در خصوص بررسی ضوابط و مقررات جاری کشور در ارتباط با اختیارات کمیسیون در تعیین تعرفه خدمات در بخش خدمات مخابراتی و پستی ظرف مدت یکماه اقدام و نتیجه را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات اعلام نماید.

اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کمیسیون شماره ۲۰ مورخ ۲۴/۱۰/۱۳۸۵

رئیس ‎ دکترمحمد سلیمانی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ وزیر ارتباطات و فنآوری

اطلاعات ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

‎دبیر ‎ ‎ ‎ مهندس محمود خسروی ‎ ‎ رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دبیر کمیسیون ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

عضو ‎ ‎ ‎ ‎ مهندس محمد مهدی رحمت ‎ ‎ معاون زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

عضو ‎ سید حمید پورمحمد ‎ ‎ ‎ معاون امور بانک، بیمه و شرکتها دولت وزارت امور اقتصاد و دارایی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

عضو صاحب نظر ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ دکترمحمد مهدی نژاد نوری

عضو صاحب نظر ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ دکتر مسعود اخوان فرد

عضو صاحب نظر ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ مهندس محمد حسن انتظاری ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎


پیوست مصوبه کمیسیون شماره ۲۰ مورخ ۲۴/۱۰/۱۳۸۵

“آئین‌نامه واگذاری تلفن ثابت رند و مرتب از طریق مزایده”

فصل اول: تعاریف

مزایده: فرایندی است رقابتی به منظور واگذاری کالا یا خدمات به بالاترین قیمت پیشنهادی، طبق اسناد مزایده و طی مراحل قانونی.

مزایده گذار: شرکتهای مخابرات استانی که در این آئین‌نامه به اختصار شرکت نامیده می‌شوند.

مزایده گر: شخص حقیقی یا حقوقی است که تقاضای اشتراک تلفن ثابت را داشته و با شرکت در مزایده‌های برگذار شده توسط شرکت قیمت پیشنهادی خود را ارائه می‌نماید.

شماره رند و مرتب: عبارت است از شماره های تلفن ثابت که از طریق کمیته منصوب از طرف هیات مدیره شرکت مخابرات ایران به این منظور تعیین می‌شود.

شماره مناسب: عبارت است از شماره تلفن‌های ثابت که براساس نوع شماره دارای قیمت متفاوت از معمول بازار می‌باشد. این شماره‌ها از طریق کمیته موضوع بند فوق مشخص می‌گردد.


فصل دوم: برگزاری مزایده

ماده ۱ : شرکت در محدوده تجهیزات فنی یا مراکز تلفن و با توجه به امکانات و محدودیت های موجود و پس از تهیه اسناد و مدارک لازم (طرح و شرایط مزایده و برگ پیشنهاد قیمت) و طی مراحل قانونی نسبت به برگزاری مزایده اقدام می نماید. تعریف محدوده تجهیزات فنی توسط کمیته موضوع فصل اول این آئین‌نامه مشخص خواهد شد.


ماده ۲ : قیمت پایه تلفن رند و مرتب با توجه به طبقه بندی شماره ها و وضعیت بازار توسط کمیته موضوع فصل اول این آئین‌نامه تعیین و اعلام می‌گردد.


ماده ۳ : برگزاری مزایده با رعایت کامل قوانین و مقررات جاری کشور انجام می‌پذیرد.


فصل سوم: تعهدات شرکت

ماده ۴ : دایری تلفن ثابت برنده مزایده، خارج از نوبت و براساس شرایط مزایده انجام می‌پذیرد.


ماده ۵ : در صورتی که بنا به ضرورت های فنی شماره های رند و مرتب واگذار شده به خریدار، الزاماً تغییر یابد شرکت هیچگونه مسئولیتی نداشته ولی سعی می‌نماید شماره مناسبی در اختیار ایشان قرار دهد.


فصل چهارم: کلیات

ماده ۶ : کلیه مواد و تبصره‌های اعلام شده در آئین‌نامه‌های تقاضا و اشتراک تلفن ثابت، در صورت عدم مغایرت با آئین‌نامه، در خصوص این نوع مشترکین نافذ و قابل اجرا می‌باشد.