تقسیمات کشوری در استان تهران

تاریخ تصویب: ۱۳۸۶/۰۱/۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۸۶/۱۰/۰۸

۱۵۶۱۵۰/ت ۳۲۶۸۸ک – ۲۶/۹/۱۳۸۶

وزرای عضو کمیسیون سیاسی ـ دفاعی هیئت دولت درجلسه مورخ ۱۹/۱/۱۳۸۶ بنا به پیشنهاد شماره ۱۳۸۶۹۲/۴۲/۴/۱ مورخ ۲۴/۱۲/۱۳۸۳ وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری – مصوب ۱۳۶۲- با رعایت تصویب‌نامه شماره ۵۸۵۳۸/ت۲۶۱۱۸/هـ مورخ ۲۲/۱۲/۱۳۸۰ تصویب نمودند:

۱- روستاهای ابراهیم جیل و حسین آباد و کارخانه فخر ایران مطابق با نقشه ۱:۲۵۰۰۰۰پیوست که تأیید شده به مهر “پیوست تصویب‌نامه هیئت وزیران” می‌باشد از دهستان تنکمان بخش تنکمان شهرستان نظرآباد منتزع و به دهستان جمال الدین بخش مرکزی همین شهرستان الحاق می گردد.

۲- روستاهای علی سید،کریم آباد، عبدل آباد، محمدآباد، دولت آباد، اقبالیه و نصرت آباد مطابق نقشه ۱:۲۵۰۰۰۰ پیوست که تأیید شده به مهر “پیوست تصویب‌نامه هیئت وزیران” می باشد، از دهستان نجم آباد بخش تنکمان شهرستان نظرآباد منتزع و به دهستان تنکمان بخش تنکمان همین شهرستان الحاق می گردد .

۳- دهستان تنکمان شمالی به مرکزیت روستای بختیار مشتمل بر روستاها و مزارع و مکانهای زیر مطابق نقشه ۱:۲۵۰۰۰۰ پیوست که تأییدشده به مهر “پیوست تصویب‌نامه هیئت وزیران” در تابعیت بخش تنکمان شهرستان نظرآباد ایجاد و تأسیس می‌گردد:
قاسم‌آباد کوچک، انبارتپه، ابراهیم بیگی، دتکیزک، قلعه آذری، نوکند، شرکت یوش، فیروزآباد، حاجی بیک، بختیار، حسن آباد سالم و امامزاده محمد.

۴- نام دهستان تنکمان از توابع بخش تنکمان شهرستان نظرآباد به تنکمان جنوبی تغییر می‌یابد .

۵- دهستان نجم آباد از بخش تنکمان شهرستان نظرآباد منتزع و به بخش مرکزی همین شهرستان الحاق می‌گردد.

۶- روستای تنکمان بخش تنکمان از توابه شهرستان نظرآباد در استان تهران به شهر تبدیل و به عنوان شهر تنکمان شناخته می شود . ‎‎‎‎


این تصویب‌نامه در تاریخ ۱۸/۹/۱۳۸۶ به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.
پرویز داودی
‎‎‎‎معاون اول رئیس جمهور