تصویب‌نامه در خصوص پرداخت هزینه بیمه عمر و حوادث کلیه جانبازان و آزادگان (شاغل و غیرشاغل) و خانواده شاهد (والدین و همسر)

تاریخ تصویب: ۱۳۸۶/۰۵/۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳۸۶/۰۷/۱۴

شماره ۱۰۶۷۹۵/ت۳۶۴۸۳هـ – ۱۳۸۶/۷/۳

هیئت‌وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۶/۵/۲۱ بنا به پیشنهاد شماره ۱۰۸۷۷۶/۸۲۰/۴۰۰ مورخ ۲۲/۸/۱۳۸۵ بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

۱ـ [اصلاحی ۱۳۹۱/۲/۱۷]
کلیه جانبازان و آزادگان (شاغل و غیرشاغل) و همسران جانبازان و آزادگان متوفی و خانواده شاهد (والدین و همسر و فرزندان) که تحت پوشش بیمه عمر و حوادث دیگری نباشند مشغول بیمه عمر و حوادث موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۵۴۶۷/ت۲۸۹۱۶هـ ۱۳۸۵/۲/۱۸ می‌باشند. سهم جانباز و دولت از محل اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران تأمین و پرداخت می‌شود.

۲ـ [اصلاحی ۱۳۹۱/۲/۱۷]
مبلغ سرمایه بیمه عمر و حادثه برای هریک از جانبازان (۲۵%) و بالاتر یکصد میلیون ریال، همسران شهدا هفتاد میلیون ریال، والدین شهدا و جانبازان زیر (۲۵%) و آزادگان فاقد درصد جانبازی و همسران جانبازان و آزادگان متوفی پنجاه میلیون ریال تعیین می شود.

۳ـ کلیه مشمولین این تصویب‌نامه از رعایت شرط سنی برای استفاده از مزایای بیمه عمر و حوادث مستثنی می‌باشند.

۴ـ [الحاقی ۱۳۹۱/۲/۱۷]
واحد مسکونی و اثاثیه منزل جانبازان، آزادگان، همسران جانبازان و آزادگان متوفی و خانواده شاهد (والدین، همسر و فرزندان) تحت پوشش بیمه حوادث غیرمترقبه ناشی از بلایای طبیعی از قبیل سیل، زلزله، صاعقه، طوفان و حوادث ناشی از آتش‌سوزی و انفجار قرار می گیرد.

۵ ـ [الحاقی ۱۳۹۱/۲/۱۷]
اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص سرمایه بیمه عمر افراد یاد شده در سالهای ۱۳۸۵ لغایت ۱۳۹۰ تنفیذ می گردد.

۶ـ [اصلاحی ۱۳۹۱/۲/۱۷]
تصویب‌نامه‌های شماره ۴۷۶۹۸/ت۲۰۱۲۶هـ مورخ ۱۳۷۸/۷/۱۷ و شماره ۴۲۳۳۶/ت۲۵۵۴۴هـ مورخ ۱۳۸۰/۹/۱۷ لغو می‌شوند.

معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی